حسن امامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با درخواست دامداران مبنی بر آزادسازی مناطق قرق و پس از طرح موضوع در کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی این امر محقق شد.
وی اظهار کرد: شهرستان گرمه دارای 6 منطقه احیا شده دست کاشت 'آتریپلکس ' شامل مراتع اصغر آباد، رباط قره بیل، آرمادلو، چشمه خان، دشت و بیدک است که در مجموع 2 هزار و 800 هکتار مساحت دارد.
امامی تصریح کرد: با آزادسازی مناطق قرق این شهرستان، دامداران ذیحق طبق قوانین و مقررات مربوطه و رعایت حدود و ثغور، مجاز به بهره‌برداری از مراتع قرق خواهند بود.
وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی، علوفه تولیدی در سال جاری به طور میانگین برای هر هکتار 150 کیلوگرم در هکتار برآورد شده که این رقم در سال‌های نرمال از نظر بارندگی تا 250 الی 400 کیلوگرم در هکتار است.
وی علوفه تولیدی در مناطق 6 گانه این شهرستان را 420 هزار کیلوگرم اعلام و ارزش ریالی این علوفه های خشک را 2 میلیارد و 100 میلیون ریال عنوان کرد.
وی گفت: این میزان علوفه در طول دوره یک ماهه آزادسازی مناطق قرق، برای سه هزار و 500 راس دام قابل تعلیف است.
سرپرست اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان گرمه افزود: با اهمیت حفاظت از منابع طبیعی واثرات مثبت آن در توانمندسازی جوامع محلی و بهبود عوامل زیست محیطی و موثر بر سلامت اجتماع و در نهایت تاثیرات آن در تحقق اقتصاد مقاومتی از تمام دامداران و بهره برداران روستایی و عشایری شهرستان درخواست می شود رعایت نکات فنی در استفاده از مراتع انجام گیرد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.