حسین عظیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این استان از سال 1300 تاکنون سه زلزله بالای 6 ریشتر رخ داده که خسارت های زیادی را تحمیل کرده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: این استان بر روی گسل قرار دارد و جزو استان های با خطرپذیری بالا است.
عظیمی اظهار کرد: زلزله 23 اردیبهشت ماه خسارت های زیادی به منازل مسکونی و نیز ساختمان های اداری استان وارد کرد.
وی با بیان اینکه تاکید ما برای جبران خسارت ها بیمه کردن منازل و ساختمان های اداری است گفت: اکنون تمام منازل روستایی استان زیر پوشش بیمه بوده و رویکرد ما توسعه و تعمیم بیمه منازل به شهرها است.
وی تصریح کرد: تلاش داریم تا طرح بیمه منازل در شهرها با مشارکت شهروندان و شهرداری ها اجرا شود.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با انتقاد از اینکه بخش بسیار کمی از ساختمان های اداری در استان زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند افزود: دستگاه های اجرایی باید اموال منقول و غیرمنقول خود را در برابر حوادث بیمه کنند با وجود تاکید ها و توصیه های ما بسیاری از دستگاه های اجرایی برای بیمه اقدام نکرده اند.
وی تصریح کرد: در حادثه زلزله 23 اردیبهشت ماه امسال، مکاتبه های زیادی از دستگاه های اجرایی مبنی بر خسارت های وارد شده به ساختمان اداری به دست رسید این در حالی است که اگر این ساختمان ها در براربر حوادث بیمه بودند می توانستند غرامت را از بیمه ها دریافت کنند.
وی افزود: تنها 23 دستگاه نسبت به بیمه اقدام کرده بودند و باقی ساختمان ها زیر پوشش بیمه نبوده و نتواستند از خدمات بیمه ای استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: منابع دولت محدود است و نمی توان به راحتی برای جبران خسارت های این حادثه اقدام کرد بنابراین انتظار می رود دستگاه های اجرایی نسبت به بیمه اموال خود مبادرت داشته باشند.
به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی، ایران جزو 10 کشور حادثه خیز دنیا است و از 400 شهر در کشور معادل 77 درصد از شهرهای کشور بر روی گسل است.
از سال 1300 تاکنون 13 زلزله بالای هفت ریشتر در ایران به وقوع پیوسته است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.