به گزارش ایرنا اسماعیل زارع سه شنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش شیروان اظهار کرد: همچنین 85 مدرسه عشایری با 700 دانش آموز در مراوه تپه فعال است.
وی با بیان اینکه بیشترین آمار دانش آموزان و مدارس عشایری در خراسان بزرگ از آن شهرستان شیروان است، اظهار کرد: پارسال 3 مدرسه به مدارس این شهرستان اضافه شد.
وی گفت:امسال هم 9 طرح آموزشی شیروان از محل اعتبارات استانی، ملی، رهبری و خیرین در دهه فجر افتتاح خواهد شد.
فرماندار شیروان هم در این نشست گفت: رعایت حرمت معلم در جامعه باید در اولویت قرار گیرد و سهم خودمان در حوزه تعلیم و تربیت و حفظ شان معلم رعایت کنیم و جایگاه اجتماعی آن را محترم بشماریم.
امین رضا مرآتی با بیان اینکه معلمی سخت ترین کار است اظهار کرد: معلم خود یک سرمایه است که سرمایه های دیگر را بالفعل می کند و معلمان بر تمام ابعاد رفتاری جامعه و دانش آموزان اثرگذارند.
وی در خصوص آسیب های اجتماعی گفت: بحث آسیب های اجتماعی را باید جدی گرفت.
مرآتی با بیان اینکه باید برنامه ارتقای وضعیت آموزش و پرورش را پیاده سازی کنیم افزود: آموزش و پرورش می تواند در همه حوزه ها کمک کند و ما در کنار خیلی از سختی ها می توانیم خود را ارتقاء دهیم.
امام جمعه شیروان گفت: یکی از آسیب های اجتماعی در آموزش و پرورش، اولیا با دانش آموزان همخوانی ندارند و فاصله این دو با هم زیاد است که این امر باعث تضاد می شود.
حجت الاسلام حسین کوثری اظهار کرد: مهم ترین آسیب در خانواده، قطع ارتباطات دانش آموزان با والدین است که باید این موانع را از سر راه برداریم و والدین باید دانش آموز را همراهی و مدیریت کنند و همسطح سازی شود.
مدیر آموزش و پرورش شیروان گفت: شهرستان شیروان رتبه های اول را در کنکور سراسری و المپیاد داشته است و در مسابقات فرهنگی رشد خوبی داشته است.
سعید رحمانی فضلی با بیان اینکه در برخی شاخص ها از استان پایین هستیم که باید کار شود اظهار کرد: لازم است در بحث ساخت و ساز به مدارس شیروان کمک شود.
هم اکنون 28 هزار دانش آموز در 421 آموزشگاه شهری و روستایی شیروان زیر نظر سه هزار فرهنگی تحصیل می کنند.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.