ابوالقاسم بایایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تلاش داریم تا بخشی از این اعتبارات از محل منابع استانی، خیران و بنیاد برکت تامین شود.
وی افزود: وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری 23 اردیبهشت ماه امسال به حدود 200 باب مدرسه در شهر و روستاهای استان خسارت وارد کرد که 33 باب مدرسه نیاز به تخریب و بازسازی و مابقی نیاز به تعمیر و مرمت پیدا کرده اند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی خاطرنشان کرد: 23 باب مدرسه در شهر و روستاهای شهرستان های بجنورد و 10 باب مدرسه در شهرستان مانه و سملقان باید بازسازی شوند.
بابایی گفت: مدیریت بحران استانداری تامین اعتبار برای بازسازی یک باب مدرسه در شهر بجنورد را تعهد کرده است و 2 باب مدرسه 15 کلاسه نیز در شهر بجنورد با استفاده از اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب بازسازی می شود.
به گفته وی اعتبار بازسازی هفت باب مدرسه با مشارکت خیران و بنیاد برکت و بازسازی پنج باب مدرسه روستایی و شهری مانه و سملقان از اعتبارات رهبری تامین می شود.
وی اظهار کرد: در تلاش هستیم تا خیران بیش از پیش در این باره وارد عرصه شوند و بخشی از اعتبارات مورد نیاز را تامین کنند.
وی درباره تامین اعتبار برای تعمیر و مرمت مدارس خسارت دیده از زلزله 23 اردیبهشت ماه گفت: برای تعمیر مدارس خسارت دیده از زلزله در شهرستان بجنورد 15 میلیارد ریال و برای تعمیر مدارس مانه و سملقان هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار رهبری ابلاغ شد که در شهرستان بجنورد تا کنون 10 میلیارد ریال برای انجام کارهای مرمت و تعمیر مدارس هزینه شده است.
به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی اکنون بازسازی 10 باب مدرسه در بجنورد آغاز و وارد مرحله عملیاتی شده است.

* نوسازی مدارس زلزله زده در بجنورد 180 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد نیز گفت: تخریب و نوسازی مدارس خسارت دیده از زلزله در این شهرستان 180 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
محمود اسدی اظهار کرد: در زلزله 5.7 ریشتری 23 اردیبهشت ماه امسال 23 باب مدرسه به علت خسارت های شدید، نیاز به بازسازی پیدا کرده است.
وی افزود: 13 مدرسه شهری و 10 مدرسه روستایی باید بازسای شود که تا کنون برای بازسازی شماری از این مدارس اقدام شده است.
اسدی گفت: در حادثه زلزله 23 اردیبهشت ماه امسال 152 مدرسه در شهر و روستا نیاز به تعمیر پیدا کرد که اکنون تمام کارهای مرمتی در این مدارس انجام شده است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد افزود: برای تعمیر و مرمت مدارس خسارت دیده ۱۵ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده است.
162 هزار دانش آموز در 2هزار باب آموزشگاه زیر نظر 14 هزار فرهنگی تحصیل می کنند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.