محمد محمدی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اسفراین با بیان اینکه برای این پروژه 550میلیون تومان اعتبار در سال 96 برای آن پیش بینی شده است، گفت: اگر 60درصد حدود 400میلیون تومان آن اختصاص یابد ، این پژوه 70درصد پیشرفت فیزیکی پیدا خواهد کرد.
وی افزود: در سال 95 هم از 500میلیون تومان اعتبار مصوب برای موزه اسفراین فقط 285میلیون تومان اختصاص یافت که هزینه شد.
محمدی با بیان اینکه ساخت موزه باستانی شناسی و مردم شناسی اسفراین مصوبه دولت نهم درسال 87 است گفت: این پروژه تا سال 95 به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات کافی پیشرفت کندی داشت.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسفراین افزود: هم اکنون پیمانکار این پروژه در حال کار است و پیشرفت فیزیکی این پروژه به 35درصد رسیده است.
محمدی گفت: با تخصیص کامل اعتبارات سال96 و اختصاص باقیمانده اعتبار 300میلیون تومانی در سال آینده این موزه تا پایان سال 97 به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش ایرنا ساخت موزه باستان شناسی و مردم شناسی شهرستان اسفراین که از مصوبات سفر دولت نهم در 87 به استان در زمینی به گستره سه هزار و 600 مترمربع بود که 9سال است به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات کافی برای آن تاکنون در حد پی ریزی این پروژه و 20درصد پیشرفت باقی مانده بود.
شهرستان کهن اسفراین با دارا بودن دومین بنای خشتی و گلی ایران به نام 'شهر تاریخی بلقیس' مربوط به دوران قبل از اسلام و 143 اثر فرهنگی و گردشگری ثبت در فهرست آثار ملی از غنای تاریخی و فرهنگی فراوانی برخوردار است که احداث این موزه باستان شناسی و مردم شناسی می تواند علاوه بر آشنایی نسل آینده این شهرستان با قدمت فرهنگ و تاریخی این شهر از عوامل ماندگاری مسافر دراین شهرستان باشد.
شهرستان 120هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.
7189/ 6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.