به گزارش ایرنا، مهرداد ابراهیمی روز یکشنبه در همایش فرهنگ ترافیک، همیاران پلیس و راهوران محله اظهار کرد: بخش بزرگی از امنیت حاکم بر کشور، مرهون رشادت ها و تلاش های بی وقفه و بی دریغ نیروی انتظامی است.
وی افزود: پلیس اخلاق مداری، دینداری، قانون گرایی و مردم داری را سرلوحه اقدامات خود قرار داده است.
ابراهیمی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به شعار هفته ناجا با عنوان ' پلیس برای امنیت و امنیت برای همه '، گفت: این شعار بیانگر گستردگی ماموریت ها و اهمیت کار پلیس است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی به بالا بودن قربانیان حوادث ترافیکی در سطح استان و کشور اشاره و از بالا بودن آن ابراز نگرانی کرد.
وی گفت: کشته شدن یک فرد، خسارت های زیادی به خانواده ها وارد می کند و خسارات مالی هر فرد، 12 میلیارد ریال برآورد شده است و البته، خسارت های روحی واجتماعی این حادثه ها نیز قابل جبران نیست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: شمار معلولیت های ناشی از حوادث ترافیکی و کشته شده های سوانح رانندگی با شمار جانبازان هشت سال دفاع مقدس برابری می کند و این آمار نگران کننده است.
وی اظهار کرد: سه عامل در وقوع سانحه های ترافیکی نقش دارند که شامل انسان، خودرو و جاده است که در این زمینه سهم عامل انسانی بیشتر است.
ابراهیمی افزود: نیاز است تا در دادن گواهینامه های رانندگی به افراد، سخت گیری های بیشتری انجام شود و علاوه بر آن، آموزش های مستمر و نظارت بر کار رانندگان هم افزایش پیدا کند.
وی به نقش همیاران پلیس در کاهش سانحه های ترافیکی گفت: استفاده از ظرفیت همیاران پلیس می تواند به کاهش تصادفات کمک کند و در ایجاد نظم و ترافیک روان موثر باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: با تقویت و تداوم آموزش همیاران پلیس می توان اقشار مختلف را با پلیس همراه کرد و برای کاهش شمار قربانیان حوادث جاده ای گام برداشت.
فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی هم در این همایش از بالا بودن شمار قربانیان حوادث جاده ای در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: در سطح کشور روزانه 43 نفر قربانی حوادث ترافیکی می شوند و این رقم بالا است.
سردار علیرضا مظاهری با اشاره به هفته ناجا و تدارک اجرای 165 برنامه در این هفته اظهار کرد: نیروی انتظامی افتخار دارد که درمیان سازمان های مختلف، بیشترین ارتباط را با مردم دارد.
وی تصریح کرد: تامین آرامش و امنیت یکی از رسالت های مهم نیروی انتظامی است و خوشبختانه اکنون امنیت مطلوب در جامعه حاکم است که این امنیت نتیجه تلاش تمام نهادهای اجتماعی است.
بر اساس این گزارش در این همایش از نمونه های ترافیکی و همیاران پلیس تجلیل شد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.