مهری هاشمی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان بارندگی ها در این مدت هم در مقایسه با دوره آماری بلندمدت 50 درصد کاهش داشته است.
هاشمی اظهار کرد: در 6 ماه نخست امسال در مجموع 7 ایستگاه باران سنجی استان در شهرهای بجنورد؛ راز، شیروان، جاجرم، اسفراین، فاروج و آشخانه 371 میلی متر بارندگی به ثبت رسیده است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 957.9 میلی متر بود.
وی گفت: در این مدت بیشترین بارندگی ها در ایستگاه شهر راز به میزان 93 میلی متر و کمترین میزان بارندگی در ایستگاه جاجرم به میزان 18.1 میلی متر به ثبت رسیده است.
هاشمی با بیان اینکه بیشترین میزان کاهش بارندگی در این مدت از ایستگاه بجنورد گزارش شده است افزود: میزان بارندگی در شهر بجنورد در مقایسه به مدت مشابه پارسال 70 درصد و در مقایسه به دوره آماری بلند مدت 64 درصد کاهش داشته است.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کمترین میزان کاهش بارندگی نیز مربوط به ایستگاه آشخانه است به طوری که طی نیمه نخست امسال در این ایستگاه میزان بارندگی ها در مقایسه با پارسال 30 درصد و درمقایسه با دوره آماری بلند مدت 31 درصد کاهش دارد.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی هم چنین در ادامه گفت: روند افزایش نسبی دما در استان از امروز آغاز شده و این روند تا اواسط هفته ادامه دارد.
وی افزود: طی 24 ساعت گذشته کمینه دمای بجنورد 2 درجه سانتیگراد و بیشینه آن 16 درجه سانتیگراد بوده است.
وی افزود: طی همین مدت کوسه با کمینه دمای 1- درجه سردترین و اسفراین با بیشینه دمای 21 درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان گزارش شده است.
وی گفت: آسمانی صاف برای استان در چند روز آتی پیش بینی شده است.
استان خراسان شمالی در چند روز گذشته شاهد بارش پراکنده باران بود که به گفته افراد محلی در ارتفاعات این استان بارش برف هم مشاهده شده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.