اسماعیل محمود آبادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه میزان ارائه تسهیلات سرمایه در گردش نسبت به سال زراعی 92-93، 60 درصد رشد داشته است اظهار کرد: در سال زراعی 92-93، به کشاورزان بجنوردی 10 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده بود.
وی در خصوص تسهیلات سرمایه در گردش کشت های پاییزه افزود: بانک ها از محل داخلی و مصارف تسهیلاتی در اختیار کشاورزان برای خرید بذر، نهاده های کشاورزی مورد نیاز قرار می دهند.
وی افزود: هم اکنون نیز تسهیلاتی برای کشاورزانی که گندم، جو و کلزای پاییزه کشت می کنند در نظر گرفته شده است و به بانک ها برای در اختیار گذاشتن ابلاغ شده است.
محمود آبادی گفت: در سال زراعی گذشته پنج هزار و 500 هکتار گندم آبی، 19 هزار هکتار گندم دیم، 400 هکتار کلزا، یک هزار و 350 هکتار جو آبی و سه هزار و 350 هکتار جو دیم کشت شده بود و هم اکنون نیز فصل کشت غلات پاییزه در این استان آغاز شده است.
وی با بیان اینکه بذر و سایر نهاد ها به اندازه کافی برای کشت پاییزه در این استان در نظر گرفته شده است افزود: یک هزار و 872 تن بذر اصلاح شده برای کشت غلات در این شهرستان تولید شده است و همچنین 6 هزار و 749 تن انواع کود های پایه نیز موجود است و کشاورزان در این خصوص هیچ نگرانی نداشته باشند.
محمود آبادی با بیان ایکنه در سال زراعی جاری هیچ کمبودی در خصوص تامین بذر اصلاح شده و کود های مورد نیاز وجود ندارد گفت: حتی بذر اصلاح شده برای خارج از استان نیز تامین می شود این در حالی است که در سال های گذشته بذر مورد نیاز استان ، از سایر استان ها تامین می شد.
شهرستان300 هزار نفری بجنورد بیش از 50 هزار هکتار اراضی سطح زیر کشت دارد که 17 هزار خانوار آن بهره بردار بخش کشاورزی هستند.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به مدیریت ایرنا در خراسان شمالی به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.