فرشاد زین العابدین طهرانی چهارشنبه در حاشیه همایش ملی روز دامپزشکی در خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: آن دسته از افرادی که می خواهند در نیمه دوم سال اقدام به خرید کنند، با هماهنگی اداره کل دامپزشکی در سطح استان ها باشد.
وی با بیان اینکه با شروع نیمه دوم سال پرندگان مهاجر از سمت نیمکره جنوبی حرکت کرده و از مسیر کشور ما گذر می کنند گفت: پرندگان مهاجر به عنوان پرندگان ناقل بیماری هستند که مراقبت های سازمان دامپزشکی کشور و نمونه برداری از واحدهای پرورش طیور به طور مرتب در راستای جلوگیری از ورود این آلودگی ها در حال انجام است تا در صورت دریافت گزارش، برخورد مناسب داشته باشیم .
زین العابدین طهرانی از روستائیان و واحدهای پرورش صنعتی در سطح کشور تقاضا کرد که اگر با تلفات غیرعادی پرندگان مواجه شدند، به سرعت به اداره کل دامپزشکی دراستان ها گزارش دهند تا اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.
وی افزود: در چرخه بیماری انتقال آلودگی ابتدا از طریق پرنده های مهاجر، سپس پرنده های روستایی و بعد از طریق واحدهای صنعتی است.
وی درباره اجرای طرح واکسیناسیون رایگان طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل گفت: این طرح در سال گذشته در 10 استان کشور اجرا شد که امیدواریم در مرحله بعدی بتوانیم با نتایج به دست آمده، این طرح را گسترش دهیم .
زین العابدین طهرانی اظهارکرد: امیدواریم که تا پایان سال جاری در اجرای طرح واکسیناسیون رایگان طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل تمام روستاها در سطح کشور را پوشش دهیم.
وی گفت: استان هایی که این طرح را اجرا کردند رضایت داشتند که اگر مشکل خاصی در این راستا ایجاد نشود، در نیمه دوم سال این طرح را با واکسنی که موسسه رازی تولید کرده است، انجام می دهیم.
مدیر کل دفتر بهداشت ومبارزه با بیماری های طیور وزنبور عسل وکرم ابریشم عنوان کرد: در اجرای این طرح 14 میلیون دوز واکسن مورد استفاده قرار گرفته است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.