به گزارش ایرنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی در این نشست که دوشنبه برگزار شد، با تشریح شرایط حاکم بر این پروژه عظیم عمرانی و اهمیت تامین به موقع اعتبارات مصوب، خواستار آن شد که این بودجه در اسرع وقت تخصیص یابد.
وی در توضیحات خود با ارائه گزارشی از روند اجرایی پروژه بخصوص در 6 ماه اخیر و یادآوری آمار بالای تردد خودروهای سبک و سنگین، واقع شدن آن در مسیر دسترسی به استان های شمالی و مشهدالرضا(ع) و عبور سالانه میلیون ها نفر از این محور حیاتی در شمال شرق کشور را گوشزد کرد.
این گزارش حاکیست، محمدباقر نوبخت نیز پس از استماع گزارش مقام عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی و صحه گذاشتن بر ضرورت تکمیل سریع تر این پروژه، موافقت خود را با تخصیص 980 میلیارد ریال اعتبار مصوب آن اعلام کرد.
طرح دو بانده کردن جاده ارتباطی بجنورد به گلستان به طول 140 کیلومتر، اواخر دولت هشتم کلید خورد اما در 8 سال پس از آن به کندی پیش رفت.
از سال 92 با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و با وجود افت شدید درآمدهای ارزی دولت، این پروژه جزو طرح های اولویت دار توسعه ای استان قرار گرفت.
اواخر سال گذشته بود که 55 کیلومتر از این محور زیر بار ترافیکی رفت، اما در ماه های اخیر به دلیل تنگناهای بودجه ای دولت و ضعف مالی پیمانکاران، تکمیل پروژه از شتاب لازم برخوردار نبوده است.
اکنون با تزریق اعتبارات جدید، تحقق وعده دولت و نماینده عالی آن در خراسان شمالی مبنی بر امن و ایمن شدن این محور مواصلاتی، سهل تر و سریع تر شده است تا به زودی عموم مسافران و زائران بتوانند با آسودگی خاطر بیشتری از این مسیر پرجاذبه تردد کنند.
6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.