به گزارش ایرنا، یحیی نیکدل در آیین پایانی جشنواره استانی صنعت چاپ اظهار کرد: آمادگی داریم تا زمین و تسهیلات برای خرید و توسعه تجهیزات لازم را در اختیار چاپخانه داران قرار دهیم.
وی افزود: زیرساخت های لازم در شهرک کارگاهی برای استقرار واحدهای صنعت چاپ وجود دارد و سوله ها و نیز زمین مورد نیاز برای توسعه این صنعت در شهرک صنعتی وجود دارد.
نیکدل درباره گلایه چاپخانه داران از خروج کارهای چاپی از استان گفت: در این باره باید نشست های مشترک برگزار شود و مشکلات بررسی شود.
وی تاکیدکرد: حل مشکلات مزبور نیاز به هم افزایی و همکاری دستگاه های مختلف دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی به تداخل صنفی در انجام کارهای چاپی اشاره و اظهار کرد: در این زمینه با ایجاد هم افزایی، انجام کارهایی که توسط تایپ و تکثیری ها به خارج استان فرستاده می شود را می توان به چاپخانه های داخل استان سوق داد تا کارها در داخل استان انجام شود.
نیکدل با بیان اینکه باید علت های ارجاع کارها به خارج استان بررسی و مشکلات احتمالی در اینکه صنعت چاپخانه های استان توان پاسخگویی به نیازها را ندارند، بررسی شود تا با حل آن، گردش مالی این صنعت در استان باشد.
وی گفت: با راه اندازی سامانه ستاد یا همان سامانه 'تدارکات الکترونیکی دولت' تلاش شده تا دستگاه‌های دولتی خرید کالاهای خود را از طریق این سامانه انجام دهند و مزایده‌ها و مناقصه‌ها نیز مجرای این سامانه انجام شود.
وی با اشاره به اینکه هنوز برخی مشکلات در این سامانه وجود دارد افزود: دوره های آموزشی برای مدیران گذاشته می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار کرد: امید می رود روزی باشد که نه تنها کارهای چاپی از استان خارج نشود بلکه چاپخانه های ما کارهای خارج استان را نیز انجام دهند البته، این قابلیت در استان وجود دارد.
رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی نیز در این جشنواره با اشاره به خارج شدن کارهای چاپی از استان گفت: از صنعت چاپ در استان به نحو مطلوبی استفاده نشده است البته رکود حاکم بر بازار نیز در فعالیت این صنعت تاثیر گذار بوده است.
رضا بهمن پور اظهار کرد: برای توسعه چاپخانه ها باید صرفه اقتصادی مورد توجه باشد و از این رو به نظر می رسد در وضعیت کنون، حفظ و تقویت واحدهای موجود بهتر از ایجاد واحدهای جدید باشد.
وی افزود: دولت برای حمایت از توسعه کشاورزی، تسهیلات یارانه دار اختصاص داده است اما اختصاص این تسهیلات یارانه دار به فعالان بخش صنعت محقق نشده است.
بهمن پور اظهار کرد: البته پیگیری هایی در این باره انجام شده است که امید می رود سبب توسعه صنعت چاپ شود.
هم اکنون از 65 چاپخانه وصنایع وابسته به چاپ این استان 50 واحد فعال است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.