به گزارش ایرنا، براتعلی حاتمی روز سه شنبه در نشست شورای اداری خراسان شمالی اظهار کرد: در دولت یازدهم حدود 213 پروژه برای ساخت فضای آموزشی در این استان اجرا شد و در این مدت 875 کلاس درس، تاسیسات جانبی و سالن های ورزشی در شهر و روستاهای استان ساخته شد.
وی افزود: برای اجرای این پروژه ها بیش از یک هزار و 893 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی گفت: 129 پروژه نیز برای آغاز سال تحصیلی در مهرماه، آماده بهره برداری شده است که برای اجرای این پروژه ها نیز 278 میلیارد ریال اعتبار سرمایه گذاری شده است.
حاتمی در بخش دیگر سخنان خود به پراکندگی روستاهای استان و نیاز به مدارس شبانه روزی اظهار کرد: در این استان 11 هزار و 550 دانش آموز در مدارس شبانه روزی تحصیل می کنند که ارقام نیز خود گواه پراکندگی روستاها دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: این استان به لحاظ جذب پیش دبستانی ها رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داده است و کسب رتبه های زیر هزار توسط داوطلبان در رقابت های کنکور سراسری در مقایسه با سال گذشته 57 درصد رشد داشته است.
وی درباره موفقیت های این استان در سوادآموزی گفت: میزان سوادآموزی در این استان طی دولت تدبیر و امید 3.4 درصد ارتقا یافته و در این زمینه در جایگاه 9 استان های کشور قرار گرفته است.
7185/ 3007/ 6042 خبرنگاران: کبری علی آبادی، ربابه صانعی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.