رضا ارغیانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بجنورد اظهارکرد: اکنون حدود 900 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از این تعداد 262 اثر از خراسان شمالی است.
ارغیانی گفت: آثار رسیده در دو بخش داوری شده اند که در بخش مقدماتی حدود 9 نفر از داوران و داستانشناسان 900 اثر را داوری کرده اند.
وی با بیان اینکه از این تعداد 70 اثر به بخش نهایی راه یافته اند گفت: در این جشنواره شهرستان اسفراین با 120 اثر و 40 شرکت کننده و شهرستان بجنورد با 86 اثر و 35 شرکت کننده به ترتیب در رتبه های اول و دوم قرار دارند.
ارغیانی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش کشوری و استانی برگزار می شود گفت: در بخش کشوری موضوع داستان، آزاد است اما در بخش استانی موضوع داستان به صورت آزاد، نوقلم و ویژه است.
وی با بیان اینکه بخش نوقلم در دو گروه سنی هفت تا 12 سال و 12 تا 18 سال برگزار می شود افزود: خوشبختانه برگزاری جشنواره در این دوره نسبت به دوره های گذشته رشد چمشگیری داشته است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسفراین اظهارکرد: این جشنواره در بخش کشوری به لحاظ کمی 90 درصد رشد و در بخش استانی به لحاظ کیفی رشد قابل توجهی داشته است.
وی اضافه کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره نهم شهریورماه جاری در مجتمع فرهنگی و هنری نسیم شهرستان اسفراین برگزار می شود و در پایان از شش نویسنده کشوری، 10 نفر نویسنده آزاد، 10 نفر ویژه و شش نفر نوقلم تجلیل خواهد شد.
دستگاه های اجرایی، سازمان ها، نهادها و شرکت های دولتی و عمومی و همچنین مردم می توانند دیدگاه ها یا برنامه های خبری خود را از طریق شماره تلفن 32226666 و 32231776 و یا به 09159768804 تلگرام به ایرنا اطلاع دهند یا نمابر کنند.
*کانال تلگرامی اخبار ایرنای خراسان شمالی به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس همگان است.
ع/ 6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.