به گزارش ایرنا، بارش باران در پنجمین روز از دومین ماه فصل تابستان که موجب تعجب مسافران و مردم خطه خراسان شمالی شده است، سیلاب را در پی داشته است.
بارش رگباری باران همچنین موجب اختلال در رفت و آمد مردم و خودروها در شهر شهر بجنورد شدو برخی خیابان‌ها و معابر این شهر هم دچار آبگرفتگی شدند.
معاون خدمات شهری شهردار بجنورد در این باره گفت: آبگرفتگی معابر بحدی نبود که مردم را دچار مشکل کند.
یوسف رستمی اظهار کرد: البته به علت نبود زیرساخت های مناسب، با بارش های رگباری و سنگین، خیابان ها و معابر بجنورد دچار آبگرفتگی می شود.
وی در باره سقوط درختان کنار خیابان ها به هنگام باد و توفان نیز گفت: بعضا خاک پای درختان به هنگام حفاری ها و یا علت های دیگر، توسط برخی از شهروندان خالی می شود و به همین لحاظ مقاومت درخت در برابر شدت وزش بادها کم می شود.
وی افزود: بعضا شاهد سقوط درختان بر روی خودروها هستیم و امروز نیز یک مورد سقوط درخت بر روی یک دستگاه خودرو گزارش شد.

* شادمانی کشاورزان از بارش باران
در این میان کشاورزان خراسان شمالی که پس از مدت ها شاهد بارش باران هستند، از سیراب شدن زمین های کشاورزی خوشحال هستند.
امروز و با بارش باران تابستانه، غبار از کوچه باغ های گردو خاک به خودگرفته روستاها شسته شد و دل کشاورزان از این نعمت الهی شاداب شد.

* کاهش میزان بارندگی
به گفته محمدحسین علی نیا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی میزان بارندگی در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته 40 درصد کاهش داشته است.
معاون اداره کل هواشناسی خراسان شمالی نیز با اشاره به اینکه میزان بارندگی در چهار ماه نخست امسال به نسبت مدت مشابه پارسال ۶۸ درصد و به نسبت به دوره بلند مدت 57 درصد کاهش داشته است گفت: در این مدت ۴۱میلی‌متر بارندگی به ثبت رسیده است.
نادر نصرتی اظهار کرد: میانگین میزان بارش در تیرماه امسال ۲میلی‌متر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳درصد و نسبت به دوره بلند مدت ۷۷ درصد کاهش داشت.
معاون اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: در چهار ماه نخست امسال بیشترین میزان بارندگی در شهر آشخانه با ۷۰میلی‌متر و کمترین میزان بارندگی در شهر جاجرم با ۳.۵ میلی‌متر به ثبت رسیده است.
*نشانی سایت ایرنای خراسان شمالی http://www.irna.ir/nkhorasan ، کانال تلگرامی https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی هم در اینستاگرام ttps://www.instagram.com/irnabojnurd است.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.