حسین فرخنده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به صرف واژه بین المللی، نمی توان شاهد ارتقای سطح برگزاری تئاتر رضوی بود و برای بین المللی شدن این رویداد باید مطالعه و بررسی های بیشتری انجام و بسترهای مناسب آن فراهم شود.
وی افزود: هنرمندان عرصه تئاتر باید توان و مهارت خود را ارتقا دهند و باید تلاش بشتری انجام شود تا متون نمایشی تئاتر نیز به سطح بالاتری برسد تا بتوانیم برای برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در سطح بین المللی اقدام کنیم.
فرخنده درباره برگزاری جشنواره سراسری تئاتر رضوی در سال جاری گفت: بجنورد برای هفتمین بار، طی دهه کرامت امسال جشنواره تئاتر رضوی را میزبانی می کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در مرحله نخست 134 متن نمایشی برای شرکت در جشنواره تئاتر رضوی رسیده بود اظهار کرد: از این تعداد، 42 اثر به مرحله بازبینی راه یافت که از این تعداد نیز هشت اثرنمایشی راه یافته به مرحله نهایی، در این رویداد بزرگ فرهنگی با هم رقابت می کنند.
وی افزود: آثار نمایشی از هنرمندان استان های فارس، خوزستان، خراسان رضوی، قم، البرز، قزوین و خراسان شمالی در این دوره از جشنواره به مرحله مسابقه راه یافته اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: هر اثر نمایشی 2 بار اجرای عمومی دارد و در تالار شمس و تالار گلشن بر روی صحنه می رود.
فرخنده خاطرنشان کرد: سه اثر نمایشی نیز در بخش نمایش میهمان اجرا خواهند داشت که در این بخش، آثار نمایشی تولیدی هنرمندان خراسان شمالی، اصفهان و فارس به روی صحنه می روند.
دوازدهمین دوره از جشنواره تئاتر رضوی، عرصه رقابت اثر نمایشی 'باطل السحر' به کارگردانی 'محمدرضا شاه مردی' از استان قم و اثر نمایشی 'چنار لاله' به کارگردانی 'مهدی آشوغ' از استان خوزستان است.
اثر نمایشی 'این ابر بارانی است' نیز به کارگردانی 'اصغر گروسی' از استان فارس، نمایش 'کوکوی کبوتران حرم' به کارگردانی 'حامد معمار طهرانی' از استان خراسان رضوی و نمایش 'اسماعیل' به کارگردانی 'سینا شفیعی' از استان البرز از دیگر آثار راه یافته به بخش مسابقه جشنواره است.
اثر نمایشی 'زندگی شاید همین حالا' به کارگردانی 'سید جواد اشکذری' از خراسان رضوی، اثر نمایشی 'پانما' به کارگردانی 'میثم ملازینل' از استان قزوین و نمایش 'بازگشت به خانه' به کارگردانی 'محمد شاکری' از خراسان شمالی از آثار راه یافته به مرحله نهایی دوازدهمین دوره از جشنواره تئاتر رضوی هستند.
در بخش نمایش مهمان نیز اثر نمایشی 'یورت' به کارگردانی محمد حسن رجبیان از استان فارس و نمایش 'ضامن' به کارگردانی 'مسعود ابراهیمی' از اصفهان در شهرستان ها اجرا می شود.
نمایش 'داستان غیر از این است' به کارگردانی و نویسندگی 'عباس کریمی' از خراسان شمالی دیگر اثر در بخش نمایش مهمان دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی است.
دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی هشتم تا یازدهم مردادماه امسال به میزبانی بجنورد مرکز خراسان شمالی برگزار می‌شود.

*نشانی سایت ایرنای خراسان شمالی http://www.irna.ir/nkhorasan ، کانال تلگرامی https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی هم در اینستاگرام ttps://www.instagram.com/irnabojnurd است.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.