حشمت الله بورسلانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تا کنون بیش از 116 هزار و 345 تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان از گندم کاران استان خریداری شده است.
وی افزود: تاکنون 370 میلیارد ریال، بابت وجوه گندم خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شده است.
وی تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده، قول های مساعد برای تامین و تزریق اعتبار قابل توجهی برای پرداخت مطالبات گندم کاران استان داده شده است و امید می رود با تخصیص این اعتبار در هفته جاری، پرداخت مطالبات این کشاورزان سرعت گیرد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی اظهار کرد: گندم های تولیدی استان امسال کیفیت خوب و مناسبی داشته و سن زدگی در این محصول ناچیز بوده است.
بورسلانی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود امسال 130 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان از تولیدکنندگان استان خریداری شود.
وی با بیان اینکه بخشی از ظرفیت سیلو و مراکز در استان از سال گذشته پر است اظهار کرد: خراسان شمالی به عنوان استان معین، گندم های سایر استان ها را تامین می کند و امسال تاکنون 30 هزار تن گندم از این استان به خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان صادر شده است.

*عرضه 6100 تن گندم در بورس
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود از عرضه 6 هزار و 100 تن گندم استان در بورس خبر داد وگفت: عرضه این محصول در بورس برای نخستین بار اتفاق افتاده است و این محصول در بورس به ازای هر کیلوگرم، 9هزار و 30 ریال خریداری می شود.
بورسلانی گفت: مابه التفاوت قیمت گندم عرضه شده در بورس توسط دولت تامین می شود.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: امسال محصول گندم کاران همچون سال گذشته با چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیرمفید خریداری می شود.
بورسلانی خاطرنشان کرد: قیمت خرید گندم با شرایط مزبور به ازای هر کیلوگرم از این محصول 13 هزار ریال تعیین شده است.
وی افزود: در خراسان شمالی ظرفیت ذخیره سازی گندم به میزان 300 هزار تن ایجاد شده است که 75 هزار تن سیلوی بتنی است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده:سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.