به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این مدیریت اسماعیل محمود آبادی اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال 186 تن کلزا از مزارع سطح زیر کشت این محصول برداشت شود.
وی خاطرنشان کرد: این میزان محصول از سطح 86.5 هکتار از کشتزار های این شهرستان برداشت می شود.
محمودآبادی بیان کرد: سال زراعی گذشته 84.2 تن کلزا از سطح 63.7 هکتار برداشت شد.
شهرستان300هزار نفری بجنورد بیش از 50 هزار هکتار اراضی سطح زیر کشت دارد که 17 هزار خانوار آن بهره بردار بخش کشاورزی هستند.
به گفته محمد جواد تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی وقوع سرمای پاییزه، پیش بینی تولید کلزا در این استان را به یک چهارم کاهش داده است که براین اساس 2 هزار تن محصول برداشت خواهد شد.
این در حالی است که پیش بینی شده بود امسال هشت هزار تن کلزا از کشتزارهای استان برداشت شود اما، سرمازدگی سبب شد تا میزان تولید این محصول به دو هزار تن کاهش یابد.
بر اساس برآورد انجام شده، این میزان محصول از یکهزار و 700 هکتار از کشتزار های استان برداشت می شود.
پاییز سال زراعی جاری، چهار هزار و 600 هکتار از کشتزارهای استان زیر کشت کلزا رفت و این رقم در مقایسه با سال زراعی قبل، سه برابر افزایش یافت اما پس از کاهش شدید دما و افت آن به منفی 20 درجه در آذرماه، سطح سبز این محصول به شدت کاهش یافت.
اکنون یکهزار و 400 هکتار از کشتزارهای پاییزه کلزا قابلیت برداشت محصول دارد.
300 هکتار از کشتزارهای کلزا نیز در بهار زیر کشت رفت که نیمی از آن در زمین های دیم است و وابستگی زیاد محصولات دیم به بارندگی ها و شرایط آب و هوایی، تولید را تحت شعاع قرار داده است.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.