فرشاد ساکنی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با رایزنی های انجام شده با شرکت هواپیمایی ایران ایر و با توجه به خرید هواپیماهای ATR72 توسط این شرکت مقررشد که هرهفته دو سورتی پرواز در روزهای شنبه و پنجشنبه در مسیر تهران به بجنورد و بالعکس برقرار شود.
وی افزود: با برقراری این پروازها تعداد پروازهای فرودگاه بجنورد از 6 به 8 پرواز افزایش می یابد.
ساکنی با اشاره به اینکه تاکنون پروازهای فرودگاه بجنورد در روز پنجشنبه انجام نمی شد گفت: با اضافه شدن این دو سورت پرواز امکان جابجایی مسافران در این روز هفته به مقصد تهران و بالعکس نیز امکان پذیر شد.
وی افزود: هواپیماهای ATR72 جزو به روزترین هواپیماها بوده و ظرفیت آنها بین 70تا 75 نفر است و به احتمال زیاد از فردا یا شنبه هفته بعد پروازهای آن انجام می شود.
به گزارش ایرنا، این نوع هواپیماها پس از برجام برای مصرف داخلی خریداری شده است و توان جابجایی تا 75 مسافر را دارد. این هواپیماها تا ارتفاع 25 هزار پا و با سرعت 600 کیلومتر در ساعت پرواز می‌کنند و می‌توانند 1530 کیلومتر را در یک برنامه پروازی طی کنند.
ایران ‌ایر برنامه ‌ریزی کرده تا از این هواپیماها برای فعال کردن دوباره فرودگاه‌های کوچک و رونق دادن به آنها استفاده کنند .
ای ‌تی ‌آر 72 هواپیما دو موتوره توربوپراپ میان ‌برد منطقه‌ای است که توسط شرکت هواپیماسازی فرانسوی-ایتالیایی ای. تی. آر تولید می‌شود.
این هواپیما نوع تکامل یافته‌ای. تی.آر. 42 است که از سال 1989 تولیدش آغاز شد و معمولاً برای حمل و نقل منطقه‌ای توسط شرکت‌های مسافربری انتخاب می‌شود.
هم اکنون دو شرکت هواپیمایی ماهان و آسمان هرکدام 3روزدر هفته در فرودگاه بجنورد نشست و برخاست دارند.
استان 863هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قراردارد.
7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.