به گزارش ایرنا محمود دلپسند روز دوشنبه در نشست مشترک با هیات تجاری و سرمایه گذار آلمانی با استاندار خراسان شمالی و تجار این استان اظهار کرد: شرایط سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه های مختلف به هر میزان در این استان آماده است.
وی افزود: بسته به علاقه مندی، توانمندی و تخصص بستر سرمایه گذاری خارجی در این استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه قوانینی در ارتباط با سرمایه‌گذاری در این استان مصوب شده است گفت: اصل سرمایه به همراه سود مورد تعهد قرار گیرد و هر زمانی که سرمایه گذار بخواهد به شکل کالا و ارز در هر جایی که مقصد باشد آن را دریافت کند.
دلپسند بر حمایت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تاکید کرد و افزود: به هر میزان که از سرمایه گذاری داخلی حمایت می شود از سرمایه گذاری خارجی نیز حمایت خواهد شد و تفاوتی برای حمایت از سرمایه گذار در این زمینه وجود ندارد.
وی به پتانسیل های موجود در این استان اشاره کرد و گفت: به طور طبیعی توسعه اقتصاد و کشت گیاهان طبیعی حائز اهمیت است و انواع گیاهان دارویی در این استان وجود دارد که ظرفیت و پتانسیل بالایی برای سرمایه گذرای به شمار می رود.
دلپسند اظهار کرد: هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری و ورود فناوری های جدید وجود ندارد و برای همکاری مشترک در همه زمینه ها مشتاق و آماده هستیم.
وی تصریح کرد: باتوجه به وجود زیرساخت های ارتباطی و توسعه ای و نیز وجود قابلیت های فراوان در زمینه انرژی پاک و محصولات کشاورزی پاک و گردشگری فرصت خوبی برای سرمایه گذاری وجود دارد.
وی، تنوع قومی و مجاورت با کشورهای همسایه را از دیگر فرصت ها برای همکاری و سرمایه گذاری در خراسان شمالی عنوان کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه این استان جهشی در صنایع دارد افزود: زمینه همکاری برای توسعه جانبی در همه زیر بخش ها مهیا است و مشتاق حضور سرمایه گذاران هستیم.
دلپسند اشاره ای به نور مناسب در این استان کرد و افزود: هشت ساعت تابش آفتاب، نبود وجود گرد و غبار شرایط مطلوبی و امکانات خوبی برای توسعه انرژی های نو از جمله انرژی خورشیدی در این راستا فراهم شده است.
وی این استان را قطب انرژی پاک در کشور عنوان کرد و گفت: در این زمینه این استان ظرفیت و پتانسیل لازم را دارد و همچنین مورد توجه نیز قرار گرفته است.
وی یکی از ویژگی های مهم این استان را تولید محصولات کشاورزی پاک عنوان کرد و افزود: در حوزه زراعی، باغیف دامی محصولات سالمی در این استان تولید می شود که از شرکت های سرمایه گذار در این راستا نیز حمایت خواهیم کرد.
دلپسند در بخش دیگری از سخنانش به صنایع دستی این استان اشاره ای کرد و افزود: در سفره کردی ، فرش و پشتی ترکمن ثبت جهانی شده ایم و در تولید قالیچه ابریشم دو رو نیز منحصر به فرد در سطح ایران و جهان هستیم.
وی گفت: موسیقی مقامی نیز هنرهای قدیمی این سرزمین است که در این حوزه نیز در سطح بین المللی رتبه های خوبی داریم.
وی استان خراسان شمالی را شاد و پر نشاط معرفی کرد و افزود: در این زمنیه نیز شهره شده ایم.
هیات تجاری و سرمایه گذاری آلمان متشکل از 12 نفر از تجار و بازرگانان امروز دوشنبه و فردا در استان خراسان شمالی حضور دارند.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
3007/ 7185/ 1744 خبرنگاران: ربابه صانعی ، کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.