هادی رجائی نیا چهارشنبه در نشست شورای آموزش وپرورش شهرستان که با محوریت ، ستاد اوقات فراغت ، طرح مهر و ستاد پشتیبانی نهضت سواد آموزی برگزار شد ، افزود: کنار هم قرار گرفتن توانمندی دستگاه ها و مشارکت در برنامه ها، فراغت گروه مخاطب را بهتر پر می کنند و با توجه به فراگیر بودن گروه هدف و جمعیت مخاطبان در آموزش وپرورش، نامه ای به دستگاه های مرتبط با حوزه غنی سازی اوقات فراغت برای هم افزایی بیشتر ارسال می شود.
وی با اشاره به اینکه اوقات فراغت فرصت مناسبی برای بالابردن فرهنگ تولید واشتغال وترویج این فرهنگ است بیان داشت : در حوزه شعار سال می توان برای گروه های سنی مختلف برنامه های پژوهش محور، بازدیدهای علمی از واحدهای تولیدی شهرستان و.. را پیش بینی کرد
وی تاکید کرد: دانش آموزان روستایی در حوزه غنی سازی اوقات فراغت نباید مغفول بمانند وبرای آنان هم برنامه ریزی شود.
فرماندار فاروج، توجه به ایجاد اردوگاه دائمی برای انجام متمرکز برنامه های دانش آموزی را از ضروریات برشمرد و گفت: برای تکمیل استخر دانش آموزی شهرستان اعتبار لازم پیش بینی شده که با همین رقم تکمیل واین ظرفیت هم برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تامین می شود.
رجائی نیا، حوزه نگهداری از امکانات موجود در مدارس را، بخش مغفول واقع شده عنوان کرد و گفت:توجه به امر نگهداری نسبت به سایر دستگاه ها در مدارس ضعیف است که باید اصلاح شود.
وی گفت: اشکالات جدی در سیستم نهضت سواد آموزی داشتیم که بعد از گذشت چند دهه از زمان فعالیت آن هنوز این بخش ساماندهی نشده است.
وی افزود: در شهرستان اولویت اول و تکلیف، اول برای مدیران وفرهنگیان در حوزه سواد آموزی باید تعریف شود تا با مشارکت شوراها ودهیاران برنامه های سواد آموزی با کیفیت مناسب اجرایی شود .
امام جمعه فاروج بر رعایت انصاف در تقسیم بندی معلمان تاکید کرد و گفت: معیارها در این بخش رعایت شود تا اجحافی در حق معلمان صورت نگیرد.
حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده با تاکید بر توجه به دانش آموزان کار افزود: رویکرد در غنی سازی اوقات فراغت، برنامه ها وکلاس های کاربردی و حرفه آموزی باشد.
رئیس آموزش و پرورش فاروج هم با تاکیدبر اینکه هدف اصلی کلاس های اوقات فراغت،دستیابی به حیات طیبه است گفت: افتتاحیه این کلاس ها بصورت متمرکز در تیرماه انجام وبمدت 45 روز ادامه خواهدیافت.
مجید معتمدی افزود: حیطه فعالیت 11 پایگاه شهری و روستایی در سه سرشاخه اصلی ورزشی،علمی وهنری خواد بود.
پایگاه های اوقات فراغت شهرستان برای تابستان 96 شامل 5پایگاه درسطح شهرفاروج، 2پایگاه در شهر تیتکانلو و4 پایگاه در سطح روستاهای مایوان ،چری، یام وکوران است.
در شهرستان 54 هزار نفری فاروج 8 هزار دانش آموز تحصیل می کنند.
سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7187/ 6042 خبرنگار: مرضیه مهربان** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.