به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، کریم یاوری در کارگاه حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری استان در بجنورد اظهار کرد: حمایت های اجتماعی از کارگران بیکار شده بیشتر و گسترده‌تر شده است و در این دولت اقدامات و برنامه های زیادی برای افزایش حمایت‌ از این افراد پیگیری شده است.
وی با اشاره به اینکه حدود 220 هزار نفر در کشور تحت پوشش بیمه بیکاری قرار دارند افزود: اکنون نسبت شمار مقرری‌بگیران بیمه بیکاری به مجموع افراد بیمه پردازان اجباری حدود 2 درصد است.
وی گفت: با وجود افزایش تعداد و هزینه‌های مقرری‌بگیران بیمه بیکاری با اتخاذ تدابیر راهبردی ازجمله هدایت مقرری‌بگیران به اشتغال مجدد، در منابع بیمه بیکاری صرفه‌جویی حاصل‌شده است.
یاوری به تشکیل کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها اشاره کرد و گفت: با تشکیل کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در کشور و همچنین کارگاه‌های استانی، مدت‌زمان رسیدگی به وضعیت بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار کاهش‌یافته است.

*875 نفر در خراسان شمالی از مزایای بیمه بیکاری بهره مندند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز در این کارگاه اظهار کرد: در حال حاضر 875 نفر در استان تحت پوشش بیمه بیکاری قرار دارند.
حسن نوری گفت: در شرایط کنونی جامعه که بیشتر متقاضیان کار فاقد مهارت هستند، آموزش مهارت باید بازارمحور و تولیدمحور باشد و مهارت‌آموزی مقرری‌بگیران برای اشتغال مجدد سرلوحه کارمان قرار داشته باشد.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده:سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.