به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی این استان دکتر بابک سلحشور اظهار کرد: تصادفات فوتی به سال 94 کاهش یافته است اما تعداد مصدومان در این مدت 9 درصد افزایش پیدا کرد.
وی با بیان اینکه پزشکی قانونی مرجع اعلام آمار متوفیات تصادفات (درون شهری و برون شهری) است افزود: در سال 95 ، 230 نفر در جاده های این استان جان خود را از دست داده اند، در سال 94 نیز 257نفر در جاده ها بر اثر تصادف فوت شده بودند.
سلحشور گفت: از مجموع این تعداد، 192 نفر در جاده‌های برون شهری، خاکی و روستایی جان باخته‌اند.
وی افزود: از جمع چهار هزار و 207 مصدوم تصادفات استانی در سال 95، سه هزار و دو نفر مرد و یکهزار و 205 نفر زن بوده‌اند.
مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: بررسی توزیع زمانی مصدومیان تصادفات نشان می‌دهد، شهریور ماه با تعداد 356 مصدوم، بیشترین و بهمن ماه با 143 نفر کمترین مصدوم تصادفات استان را داشته‌اند که با توجه به افزایش سفرها در تابستان این آمار، دور از انتظار نبود.
وی افزود: در سال گذشته 38 نفر در تصادفات درون شهری استان جان باخته‌اند که این آمار در سال 94 تعداد 37 نفر بود. بدین ترتیب شاهد کاهش 13 درصدی متوفیات تصادفات درون شهری در سال 95 هستیم.
استان خراسان شمالی با بیش از پنج هزار و 500 کیلومتر راه اصلی و فرعی با 22 گردنه کوهستانی در حد فاصل استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع شده است.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.