عبدالله یوسفی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دام های مناطق آسیب دیده از زلزله اخیر، از امروز علیه بیماری های واگیر مایه کوبی می شوند.
وی به خسارت های وارد شده به دامداران ناشی از وقوع زمین لرزه اشاره و اظهار کرد: بنای بیشتر واحدهای دامی در روستاهای استان بافت سنتی و نامقاوم دارد و به همین علت با وقوع زمین لرزه، خسارت های زیادی بر دامداران تحمیل شده است.
یوسفی بر تسریع در آواربرداری و خارج کردن دام های تلف شده از زیر آوار تاکید کرد و گفت: تاخیر در خارج کردن دام های تلف شده ممکن است سبب بروز بیماری در این مناطق شود.
به گفته وی بر اساس آخرین آمار به دست رسیده، تاکنون 400 راس دام سبک بر اثر تخریب واحدهای دامی در حادثه زمین لرزه تلف شده اند.
یوسفی تاکید کرد: هنوز آمار در این زمینه نهایی نشده است و آوار برداری و آمار برداری در این باره ادامه دارد.
وی بر لزوم کمک به تاکداران و گندم کاران در روستاهای حادثه دیده تاکید کرد و گفت: در وضعیت کنونی، کشاورزان این مناطق نقدینگی لازم برای انجام مبارزه های شیمایی علیه سن گندم و یا سفیدک انگور را ندارند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: بنابراین نیاز است تا در این باره به کشاورزان این روستاها توجه شود.
سید محمد مهدی احمدی، مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی نیز از استقرار اکیپ های دامپزشکی در روستاهای حادثه دیده خبر داد و گفت: این اکیپ ها بر دفن بهداشتی و ضدعفونی دام های تلف شده نظارت دارند.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185/6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.