حسن رضا میر بلوکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پس از وقوع زلزله 5.7 ریشتری گاز 11 روستای محدوده بجنورد - مانه سملقان قطع شده که تلاش برای وصل گاز همه روستاها در حال انجام است.
وی اظهار کرد: با اقدام به موقع امداد و گازبانان بجنورد و مانه و سملقان در لحظه اولیه وقوع زلزله بازدید از ایستگاه ها صورت پذیرفت و علمک های شکسته و اتصالات ایمن سازی و از گسترش بحران جلوگیری شد.
به گزارش ایرنا زلزله ای به قدرت 5.7 ریشتر در ساعت 22:35 دقیقه در فاصله 19 کیلومتری پیش قلعه و 22 کیلومتری بجنورد بوقوع پیوست.
وی اظهار کرد: به منظور پیشگیری از توسعه بحران گاز روستاهای پسر کانلو، شعبان، قرع جنگل، ممو، فخرالدین، قصرقجر، دراقانلو، ‌قریکانلو، سلولی،‌ شاه اجاق، ‌قراجه و نرگسلو قطع شده بود.
میر بلوکی افزود: هم اکنون سه گروه در این روستاها مستقر هستند و نشست یابی خواهند کرد و پس از مطئمن شدن از سالم بودن شبکه ها، علمک ها و اطلاع رسانی به خانوار ها و رفع مشکل گار این روستاها را نیز وصل خواهند کرد.
وی از مردم این روستاها خواست در صورت شکستگی علمک، نشت و هرگونه مشکل دیگری به گازبان ها اطلاع دهند.
وی با بیان اینکه تاکنون در خصوص شبکه های گاز در این استان اتفاق خاصی نیافتاده است افزود: تنها چند مورد شکستگی علمک بوده است که تعویض شده اند و هم اکنون مشکل خاصی در استان دیده نمی شود.
تعداد کل روستاهای خراسان شمالی 831 روستا است که از مجموع این تعداد 741 روستا قابل گاز رسانی است.
تعداد روستاهای گاز دار استان 579 روستا و ضریب نفوذ گاز طبیعی در روستاها 81 درصد است.
ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهرهای استان خراسان شمالی 100 درصد است.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی **انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.