به گزارش ایرنا، محمود اسدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 260 نفر از بازنشستگان فرهنگی در این شهرستان تا فردا پاداش سال 95 را دریافت می کنند.

* 60 درصد از مدارس شهرستان بجنورد دو نوبته است
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد با بیان اینکه اکنون 60 درصد از مدارس این استان دو نوبته است گفت: اکنون 350 باب مدرسه دولتی در نقاط شهری و روستایی شهرستان بجنورد دایر است که کلاس های 60 درصد از این مدارس به صورت دو نوبته دایر می شود.
وی با بیان اینکه بیشترین کلاس های دو نوبته مربوط به دوره ابتدایی و کمترین آن مربوط به دوره متوسطه است افزود: 80 درصد از کلاس های دوره ابتدایی و 10 درصد از مدارس دوره متوسطه دوم به صورت دو نوبته برگزار می شود.

*کمبود فضای آموزشی
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد خاطرنشان کرد: وضعیت مطلوب، دایرکردن کلاس های درس در یک نوبت و در نوبت صبح است اما کمبود فضای فیزیکی سبب شده تا بسیاری از مدارس این شهرستان در دو نوبت دایر شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود درباره اقدامات انجام شده در این شهرستان اظهار کرد: در یک سال گذشته 30 کلاس آموزشی در مدارس این استان به بهره برداری رسید و در سال تحصیلی آتی 100 کلاس درس به فضای درسی ما افزوده می شود.
اسدی با بیان اینکه اکنون پنج پروژه عمرانی در این شهرستان در دست اجرا است گفت: ساخت سه سالن ورزشی و یک استخر دانش آموزی در دست پیگیری است و علاوه بر آن تنها خانه معلم شهرستان بجنورد نیز در حال اجرا است که این پروژه 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

* آغاز هدایت تحصیلی حدود 4200 دانش آموز
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد به انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم اشاره کرد و افزود: امسال چهارهزار و 197 دانش آموز پایه نهم در این شهرستان انتخاب رشته می کنند که برای هدایت تحصیلی آنان، برنامه ریزی ها و تدابیر لازم اندیشه شده است.
اسدی اظهار کرد: هنوز سهمیه هر رشته در هدفگذاری های هدایت تحصیلی مشخص نشده است.
وی افزود: انتخاب رشته برای دانش آموزان به هیچ عنوان اجباری نیست و تلاش داریم تا هدایت تحصیلی آنان بر اساس علایق، استعداد و نیاز بازار کار انجام شود.

*** همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این استان آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
7185 /1744 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.