رضا ولی زاده به ایرنا گفت: جشنواره لاله های واژگون هر ساله در روستای رباط قربیل برگزار می شود و مورد استقبال مردم قرار می گیرد.
وی افزود: این مراسم با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین علاقه مندان به طبیعت برگزار می شود.
دهیار روستای رباط قربیل تصریح کرد: این مراسم در سال گذشته با حضور 95 گردشگر خارجی و کشوری و با استقبال خوب مردم برگزار شد.
این دهیار اظهار کرد: جشنواره لاله های واژگون هر ساله در اوایل اردیبهشت در روستای رباط قربیل همراه با بازی های بومی و موسیقی و رقص های محلی برگزار می شود.
ارتفاعات، کوه ها و دشت های سرسبز برخی از مناطق خراسان شمالی فروردین و اردیبهشت رویشگاه انواع گل های زیبای وحشی بخصوص لاله واژگون است که منظره چشم نواز، دل انگیزی و رویایی را بوجود می آورد.
لاله واژگون از گیاهان علفی پیازدار چند ساله از خانواده سوسنی ها با نام علمی (fritillna) است که در مناطق وسیعی از فلات ایران می روید.
لاله واژگون خراسان شمالی از نظر ارتفاع و رنگ با لاله واژگون استان های چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد متفاوت است و عمدتا با دو رنگ زرد و بنفش کمرنگ در جای جای مناطق خراسان شمالی و عمدتا در ارتفاعات بالای 1500 متر می روید.
استان خراسان شمالی به دلیل وجود مناطق کوهستانی، عرصه های جنگلی و مراتع سرسبز، از تنوع کم نظیر گیاهی برخوردار است و تاکنون 350 گونه گیاهی در آن شناسایی شده که 50 درصد این گونه ها جنبه دارویی و صنعتی نیز دارد.
لاله واژگون روییده در استان های غربی و جنوبی کشور با همتایان آنها در خراسان شمالی از لحاظ رنک تفاوت هایی دارد به طوری که لاله های خراسان شمالی به رنگ زرد و بنفش است و حال آنکه گل های رسته بر دامنه های استان های جنوبی و غربی به رنگ قرمز است.
*** همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این استان آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
7184/1744 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.