به گزارش ایرنا محمد سویدانلوئی چهارشنبه در همایش انجمن های میراث فرهنگی و تشکل های مردم نهاد این استان با بیان اینکه مقابله با متجاوزان در حوزه میراث فرهنگی با زور و برخورد نمی شود اظهار کرد: رویکرد حفاظت از میراث گذشته باید فرهنگی شود.
وی بر فرهنگ سازی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی تاکید کرد و افزود: در دولت تدبیر و امید انجمن ها در حوزه میراث فرهنگی تشکیل شدند که این امر کمک بسیار بزرگی در راستای حفاظت و حمایت از آثار فرهنگی است.
وی افزود: به دلایل مختلفی در سال های گذشته انجمن های حوزه میراث فرهنگی منحل شده بود که در دولت تدبیر و امید جانی دوباره به خود گرفت که در این خصوص در این استان نیز اقداماتی انجام شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در 294 روستای این استان که دارای بناهای تاریخی هستند انجمن در حوزه میراث فرهنگی تشکیل شده است که تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری برای آنان کارت نیز صادر خواهد شد.
سویدانلویی هدف از تشکیل انجمن های میراث فرهنگی را جلب مشارکت، همکاری و همیاری تمامی دستگاه های اجرایی و نهاد های عمومی غیر دولتی، سازمان های مردم نهاد و دیگر افراد جامعه با سازمان ها، برای حمایت، حفاظت، احیا، پژوهش، معرفی، آموزش و فرهنگ سازی عمومی و کمک به پیشگیری از وقوع جرایم علیه میراث فرهنگی عنوان کرد.
استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور قراردارد و طبق گزارش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، در این استان هزار و 200 اثر تاریخی شناسایی شده که 567 اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است که از این میزان 469 اثر تاریخی، ابنیه و محوطه تپه ،42 اثر طبیعی و 56 اثر ناملموس می باشد.

***
همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این استان آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
3007/ 1744 خبرنگار: ربابه صانعی **انتشار دهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.