به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، سردار سید حسن مرتضوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این رزمایش که از 31 فروردین تا یک اردیبهشت ماه برگزار می‌شود 34 گردان بیت‌المقدس و 4 گردان کوثر حضور دارند.

وی تصریح کرد: درمجموع 10 هزار نیرو در 20 نقطه 8 شهرستان خراسان شمالی حضور دارند که در برخی شهرستان‌ها در یک نقطه و برخی از شهرستان‌های دیگر نیز در سه‌نقطه این رزمایش برگزار می‌شود.

سردار مرتضوی افزود: هرساله در برگزاری رزمایش‌ها ظرفیتی از نیرو و گردان‌های بسیج استفاده می‌شود که امسال در رزمایش الی بیت‌المقدس که همزمان در 8 استان کشور برگزار می‌شود از تمام ظرفیت نیروهای گردان استفاده می‌شود.

فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: آنچه در این رزمایش مدنظر نیروهای یگان قرار دارد سناریوی پیش‌بینی‌شده از تهدیدات احتمالی دشمن بر مبنای واقعیت است.

سردار مرتضوی اظهار داشت: این رزمایش به‌منظور آمادگی و پاسخگویی نیروها با دشمنان خارجی، عناصر داخلی و زمینه کمک‌های امداد و نجات در حوادث احتمالی طبیعی و غیرطبیعی است.

وی گفت: این عملیات در مساحتی قریب به 3 هزار کیلومترمربع در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود و از تاکتیک‌های پیشرفته روزانه و شبانه استفاده می‌شود که بسیاری از تاکتیک‌ها در رزمایش امسال به‌طور محرمانه و به دور از لنز دوربین‌ها انجام می‌شود.

فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی افزود: تیم ارزیابی نیز از کشور برای کنترل و ارزیابی نحوه برگزاری رزمایش در این رزمایش حضور دارند و پس از بررسی نمره قبولی و یا رد رزمایش را می‌دهند.

سردار مرتضوی افزود: در این رزمایش که توان تاکتیکی گردان‌ها به نمایش گذاشته می‌شود تجهیزاتی که با فن‌آوری جدید به روز شده‌اند استفاده می‌شود و بر آمادگی نیروها قطعاً تأثیر دارد.

وی با اشاره به اینکه آمادگی نیروهای گردان در بروز بلایای طبیعی کمک حال مردم بوده است گفت: در حوادث اخیر همچون ریز گردهای در خوزستان و سیل آذربایجان نیروهای آموزش‌دیده از گردان‌ها به استان‌های حادثه‌دیده رفته و به کمک مردم شتافتند.

وی گفت: خوشبختانه امروزه بسیج مستضعفان توانسته است به بزرگ‌ترین ارتش مردمی جهان تبدیل و به جهانیان معرفی شود.

 فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی اظهار داشت: در درون کشور باید شرایط را بسیج گونه عمل کنیم تا بتوانیم از سد معضلات و مشکلات عبور کنیم.

سردار مرتضوی با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» افزود: در بسیج ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که در بحث سازندگی می‌توان از آن استفاده کرد.

وی گفت: در سازندگی و اجرای پروژه‌ها با انجام طرح‌های مختلف امروز تبدیل به رقیب سرسخت برای پیمانکاران خارجی شده‌ایم و بر به‌کارگیری نیرو و ظرفیت‌های بودی کشور تأکید بسیار داریم.

فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی تصریح کرد: امروزها زیرساخت‌های قرارگاه سازندگی حضرت خاتم‌الانبیا (ص) به‌قدری ورود به عرصه‌های سازندگی پیداکرده است که با استانداردهای جهانی پروژه‌های سازندگی را به اتمام می‌رساند.

 سردار مرتضوی با اشاره بااینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی، ظرفیت‌های خوبی داریم که نیاز به همکاری بین دستگاه‌های مختلف دارد.

وی افزود: پیشرفت کشور نیاز به رکن‌های مختلف همچون نیرو کار، مواد اولیه، بازار مصرف و دانش فنی دارد که خوشبختانه تمام این موارد در کشور ما به‌وفور یافت می‌شود.

فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف استان همچون لوله گستر اسفراین که لوله‌های بی‌درز تولید می‌کند گفت: متأسفانه شاهد آن هستیم که باوجود چنین ظرفیت بسیاری از شرکت و مجتمع‌ها از لوله‌های چینی بی‌کیفیت استفاده می‌کنند.

سردار مرتضوی افزود: این نوع نگاه به تولیدات داخلی چندان مناسب نیست و با موضوع تولید و اشتغال که دغدغه مقام معظم رهبری و مردم است بسیار منافات دارد.

فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی درباره انتخابات پیش رو نیز اظهار داشت: گلایه از دشمنان نظام و انقلاب نیست و آن‌ها بر مبنای ذات دشمنی خود دشمنی می‌کنند اما برخی از درون کشور گاهی صحبت‌هایی می‌کنند که هم‌راستا با دشمنان قسم‌خورده نظام است.

سردار مرتضوی افزود: وظیفه سپاه حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و ما به وظیفه ذاتی خود عمل می‌کنیم و ان‌شاءالله رکوردی در حضور و مشارکت مردم خواهیم داشت.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621550
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.