محمد نقی کاظمیان دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این شرکت ها بذور اصلاح شده را تامین می کنند اظهار کرد: همچنین اخیرا شرکت تعاونی حبوبات کاران در بجنورد تشکیل شده است که اعضای آن از کشاورزان حبوبات کار استان می باشند که بذر اصلاح شده به آنان داده می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون حبوبات در اکثر نقاط این استان کشت شده است گفت: در سال زراعی 95-94، 14 هزار و 500 هکتار حبوبات آبی و دیم شامل نخود، لوبیا و عدس در این استان کشت که از این میزان سطح 10 هزار تن حبوبات تولید شد.
کاظمیان با اشاره به اقدامات انجام شده حبوبات در این استان افزود: برای اولین بار دو سایت بزرگ در استان ایجاد کردیم که از نخود، عدس، بذور و نخود سیاه استفاده شود زیراکه نخود سیاه یکی از انواع حبوبات است که گیاه آن کم توقع است و در اراضی بسیار ضعیف و کم بازده که کشت سایر حبوبات مقرون به صرفه نیست می توان کشت کرد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: نخود سیاه بعد از فراوری تبدیل به لپه خواهد شد که هم اکنون کشت نخود سیاه در برنامه این استان قرار گرفته است تا در دیم های کم بازده کشت شود.
وی گفت: به همین منظور پیش بینی می شود در سال آینده سطح زیر کشت نخود سیاه افزایش پیدا کند.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این استان آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستراگم به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.