سعید علیپور صحرا شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: موقوفات امسال، یک قطعه زمین زراعی و3 قطعه زمین مسکونی در روستاهای سه گنبد، مفرنقا، اسفجیر و در بقعه امامزاده نورالله اهدا شده است.
وی ارزش ریالی موقوفات انجام شده طی چند روز اخیر را، 780 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در نخستین روز از سال، یک قطعه زمین زراعی دیم به مساحت، 4 هزار متر مربع به ارزش 80 میلیون ریال از سوی رمضان خدادادی وقف بنای امامزاده نور الله شد.
علیپور گفت: در سومین روز از سال جدید یک قطعه زمین مسکونی به مساحت 130 متر مربع به ارزش 300 میلیون ریال از سوی واقف خیراندیش، علی اصغر آخرتی با نیت ساخت خانه عالم در روستای سه گنبد، و زمین مسکونی در روستای اسفجیر به نیت توسعه مسجد این روستا با 150 متر به ارزش 200 میلیون ریال از سوی قربان معصومی وقف شد.
وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در 4 بقعه شهرستان وبه صورت ویژه در 2 بقعه امامزاده عبدالرحمان روستای خرق وامامزاده جعفر(ع) روستای سیاهدشت بیان داشت: در این بقاع، غرفه های عفاف و حجاب، برنامه های فرهنگی ویژه کودکان، مشاوره وقف و پاسخ به مسائل شرعی ایجاد شده بود که فعالیت این غرفه ها منجربه ایجاد وقف دیگری شد.
وی گفت: قطعه زمین مسکونی به مساحت 250 متر مربع به ارزش 200 میلیون ریال در طرح آرامش بهاری از سوی جمعی از خیران روستای مفرنقاه به صورت مشارکی برای ساخت خانه عالم وقف شد.
علیپور، ازحضور 5 مبلغ در خیمه های معرفت ایجاد شده در بقاع متبرکه و فضای پارک وحدت در همکاری با جمعیت هلال احمر شهرستان خبرداد گفت: در برنامه سال تحویل 2 بقعه شاخص، امامزاده جعفر وعبدالرحمان (ع) روستاهای سیاهدشت وخرق، 5 هزار نفر شرکت داشتند.
شهرستان‌ فاروج تا پیش از سال نو ‌دارای‌671 موقوفه بود که با ثبت 4 وقف جدید این تعداد به 675 موقوفه با یک هزارو 617 رقبه و 16بقعه ‌تائید شده‌ رسیده است .
7187 خبرنگار: مرضیه مهربان **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.