به گزارش ایرنا رضا رضایی چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: این انجمن ها نتوانسته اند عضو قابل توجهی جذب کنند اما ما تلاش داریم با حمایت و تفویت این انجمن ها، فعالیت شاعران هم بیشتر شود.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری آیین اختتامیه جشنواره شعراستان اشاره کرد و گفت: 850 اثر به دبیرخانه پنجمین جشنواره شعر استان رسیده است که این رقم در مقایسه با جشنواره دور قبل 100 درصد رشد دارد.
رضایی افزود: 405 اثر در بخش سپید، 385 اثر در بخش کلاسیک و 60 اثر در بخش نو قلم به دبیرخانه پنجمین جشنواره شعر استان رسیده است.
وی گفت: داوران کشوری، آثار رسیده به این جشنواره را در دو بخش کلاسیک و آزاد داوری کرده اند.
رضایی خاطرنشان کرد: 'محمدحسین جعفریان'، 'ابوطالب مظفری' و 'سعید بیابانکی' آثار رسیده به بخش کلاسیک این جشنواره را داوری کرده اند.
وی افزود: در بخش آزاد نیز آثار شاعران توسط 'هوشیار انصاری فر'، 'کمال شفیعی' و 'ابولفضل پاشا' مورد ارزیابی و داوری قرارگرفته اند.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در بخش جنبی این جشنواره، شاعران آثار خود را با موضوع های ادبیات دینی، ادبیات دفاع مقدس، اقتصاد مقاومتی و ادبیات انقلاب ارسال کرده و در بخش نوقلمان نیز آثار شاعران کمتر از 15 سال به رقابت گذاشته اند.
وی اظهار کرد: در این جشنواره،سه اثر در بخش جنبی، سه اثر در بخش کلاسیک، سه اثر در بخش آزاد و سه اثر در بخش نوقلمان به عنوان برگزیده انتخاب می شوند و علاوه بر آن از هر شهرستان هم 2 اثر به عنوان برگزیده انتخاب و از صاحبان آثار قدردانی می شود.
وی با بیان اینکه چهار نفر از پیشکسوتان عرصه شعر نیز در این جشنواره تجلیل می شوند تصریح کرد: در مجموع 32 نفر در این جشنواره مورد تقدیر قرار می گیرند.
به گفته وی 360 میلیون ریال برای این جشنواره اعتبار دیده شده است.
اختتامیه جشنواره و تجلیل از نفرات برتر 20 اسفندماه در تالار حافظ بجنورد برگزار خواهد شد.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.