سیداصغر مطهری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون تنها 7 درصد از گستره استان در قالب مناطق چهارگانه، تحت مدیریت محیط زیست است که این رقم در برنامه ششم توسعه به 15 درصد ارتقا پیدا می کند.
وی افزود: البته مطابق تعهدات بین المللی سازمان محیط زیست در کشور، قرار است گستره مناطق تحت مدیریت این سازمان از 12 درصد کنونی به 17 درصد در سال 2020 افزایش یابد و استان ها نیز به همین تناسب برنامه هایی را در دست پیگیری دارند.
مطهری، گستره تحت مدیریت محیط زیست خراسان شمالی 194 هزار هکتار عنوان و تصریح کرد: بر اساس آنچه در سند آمایش هدفگذاری شده است، قرار است 200 هزار هکتار به این عرصه اضافه شود.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه دست یابی به اهداف در زمینه ارتقای عرصه های تحت مدیریت محیط زیست به 15 درصد نیازمند همکاری دستگاه های مرتبط است گفت: منابع طبیعی، جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت از جمله این دستگاه ها هستند که در این زمینه دخیل هستند.
مطهری در پاسخ به این سوال که با افزایش 2 برابری عرصه های نحت مدیریت محیط زیست، کمبود محیط بان چگونه مدیریت می شود اظهار داشت: اکنون ساختار سازمانی ما اصلاح شده و در 2 سال گذشته، شمار پست ها در این اداره کل به 318 پست رسیده است.
وی گفت: اما از این تعداد تنها 70 پست متصدی دارد و مابقی پست ها هنوز خالی است و امید می رود مطابق با آنچه در برنامه ششم برای افزایش وسعت عرصه های تحت مدیریت ما هدفگذاری شده، شمار نیروی انسانی نیز افزایش یابد.
خراسان شمالی با 28 هزار و 179 کیلومتر مربع گستره در شمالشرق کشور 1.7 درصد از مساحت کشور را دارد از شمال با جمهوری ترکمنستان، از جنوب و شرق با استان خراسان رضوی و از غرب با استان های گلستان و سمنان همسایه است.
6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.