۳۰ میلیون تن نهاده دامی توسط جهاد کشاورزی به کشور وارد می‌شود که خروجی مناسب نیز ندارد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۰ میلیون تن نهاده دامی توسط جهاد کشاورزی به کشور وارد می‌شود که خروجی مناسب نیز ندارد.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، در دیدار با رئیس پارک علم و فناوری و فعالان حوزه علم وفناوری استان، با اشاره به اینکه از اواخر سال ۹۹ بیش از ۵۰ میلیارد تومان در حوزه دانش بنیان وارد استان شده است، اظهار کرد: چشم‌انداز قانون جهش تولید دانش بنیان مناسب است و از نگاه فعالان این حوزه اگر نیاز به تغییرات وجود دارد حتما به نمایندگان مجلس اطلاع دهند تا تغییرات را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: این قانون مانع واردات کالا برای عده‌ای می‌شود که اجرای آن برای همه خوشایند نیست.

وحیدی با اشاره به اینکه از اجرای این قانون به جِد حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: ساختار وزارت جهاد کشاورزی به گونه‌ای طراحی شده است که در حال حاضر ۳۰ میلیون تن نهاده دامی وارد کشور می‌شود اما دام‌ها گرسنه هستند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه مهمترین حامی شرکت‌های دانش بنیان، مقام معظم رهبری هستند، اظهار کرد: وقتی توجه به شرکت‌های دانش بنیان در شعار سال از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده، به طور قطع شرکت‌ها مورد توجه ما خواهد بود.

وی با تأکید براینکه در دنیا تنها ۳ درصد از ایده‌های خلاق به صنعت می‌رسد، افزود: تحکیم پایه دانش بنیان، نیازمند استفاده از ظرفیت‌های دانش آموزی و دانشجویی است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه زنجیره کمک شرکت‌ها به یکدیگر باید تقویت شود، ادامه داد: در تبصره ۱۴ برای پارک علم و فناوری ردیف ایجاد کردیم و در مجموع ۶۳ میلیارد تومان به اعتبار دانشگاه‌ها و مجموعه پارک افزوده شد.

وی همچنین گفت: اقامت ۲۵۰ هزار نفر از مردم خراسان شمالی در استان تهران نشان از ناتوانی ما در این استان دارد که سبب مهاجرت می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.