رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر در طرح سنجش بدو ورود به دبستان نوبت گیری کرده‌اند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر در طرح سنجش بدو ورود به دبستان نوبت گیری کرده‌اند تا در شاخص‌های مختلف بهداشتی ارزیابی شوند.

به گزارش جماران، علی متفیان روز سه شنبه اظهار داشت: با احتساب نوآموزان پیش دبستانی تاکنون ۹ هزار و ۵۰۰ نفردر پایگاه های سنجش استان مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در پایگاه های اولیه استان از ۲ هزار و ۴۴۰ نفر نوآموز ارزیابی شده ۵۳۵ نفر به مرحله تخصصی ارجاع شده اند که در مرحله تخصصی نسبت به تشخیص مشکلات و درمان آن ها اقدام خواهد شد.

متقیان افزود: از این تعداد ۱۱۳ نفر ارجاع بینایی، ۷۳ نفر ارجاع شنوایی، ۳ نفر ارجاع جسمی و ۳۴۶ نفر ارجاع به مرحله تخصصی آمادگی معرفی شده اند.

وی ضمن تاکید بر مراجعه به موقع خانواده ها افزود، نو آموزانی که نوبت گیری نکرده اند هر چه سریعتر به مدرسه محل ثبت نام مراجعه کرده و نوبت گیری را انجام دهند.

متقیان در خصوص هزینه های پیش بینی شده برای فرآیند سنجش اضافه کرد: هزینه شرکت در برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان مبلغ ۴۰۰ هزار ریال و  جریمه لغو نوبت به دلیل عدم مراجعه در زمان مقرر ۲۰۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است که از طریق دستگاه های کارتخوان و درگاه الکترونیک اخذ و به حساب خزانه واریز می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.