کارشناس مسئول بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی توصیه کرد: مردم از ماسک های کشی استفاده نکنند و در صورتی که مجبور به استفاده از آنها هستند، یک دستمال کاغذی درون ماسک قرار دهند.

کارشناس مسئول بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی توصیه کرد: بهتر است که از ماسک های کشی استفاده نشود.

به گزارش جماران، دکتر فلوریا انفرادی با تاکید بر استفاده مردم از ماسک به منظور جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا گفت: از آنجایی که ماسک های کشی هنگام استفاده، کش می آیند و منافذ موجود در آن ها بزرگتر می شود، بهتر است که از این نوع ماسک ها استفاده نشود.

وی افزود: از سوی دیگر ماسک های کشی برای افرادی که صورت های درشت تری دارند، منافذ در آن ها بزرگتر می شود در نتیجه احتمال نفوذ قطرات تنفسی وجود دارد.

انفرادی ادامه داد: اما اگر چاره ای برای استفاده از آن ها وجود نداشت بهتر است افراد از یک دستمال کاغذی استفاده کنند و در داخل ماسک قرار دهند.

وی اظهارکرد: زمانی که افراد از ماسک استفاده می کنند هم خود آنها و هم دیگران از ابتلا به این ویروس در امان می مانند و حتی استفاده از ماسک های نازک بهتر از استفاده نکردن از آن است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ماسک مانع انتشار قطرات تنفسی می شود، توضیح داد: برخی از افراد که دچار تنگی نفس هستند و یا در هوای گرم به مدت طولانی نمی توانند از ماسک استفاده کنند می توانند در مکان هایی که فاصله گذاری اجتماعی رعایت می شود و یا ازدحام وجود ندارد، ماسک نداشته باشند. اما استفاده از ماسک در مکان های که فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشده و ازدحام وجود دارد، امری ضروری است.

وی یادآور شد: اگر مردم از ماسک استفاده کنند و رعایت فاصله اجتماعی را داشته باشند تا 95 درصد از انتشار این ویروس جلوگیری به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.