دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی اعلام کرد: هفت هزار و 235 نفر در این استان در صف وام ازدواج هستند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی با اشاره به حضور هفت هزار و ۲۳۵ نفر در صف دریافت وام ازدواج، گفت: مشکل اصلی زوج‌ها پیدا کردن ضامن است.

به گزارش جماران،  علی اصغر هدایتی عصر امروز در نشست خبری شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی که در محل اداره کل اقتصاد و دارایی استان برگزار شد، اظهار کرد: در پایان سال گذشته منابع ۱۳ بانک دولتی و غیر دولتی استان به ۷۰ هزار و ۴۲۱ میلیارد ریال رسید که نسبت به اسفند ۹۷ رشد ۳۱ درصدی را داشتیم.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی ادامه داد: در انتهای سال ۹۸، مصارف بانک‌ها ۸۰ هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال و مطالبات غیرجاری بانک‌ها ۴ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به شیوع کرونا و تحت تأثیر قرار گرفتن منابع مالی بانک‌های استان، افزود: در سال جدید مطالبات غیر جاری به ۵ هزار و ۶۳۴ میلیارد ریال و مصارف به ۸۱ هزار و ۳۷۴ میلیارد ریال رسید.

هدایتی با اشاره به تلاش مجموعه بانک‌های خراسان شمالی برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی گفت: تنها استانی هستیم که باجه عصر بانک‌ها را فعال کرده‌ایم تا روند پرداخت تسهیلات کرونا تسریع شود.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی تصریح کرد: در سال ۹۹ تاکنون هزار و ۳۹۶ مورد وام ازدواج به مبلغ ۷۲۴ میلیارد ریال پرداخت کرده‌ایم.

وی با اشاره به حضور ۷ هزار و ۲۳۵ نفر در صف دریافت وام ازدواج، افزود: مشکل اصلی زوج‌ها پیدا کردن ضامن است از همین رو دریافت وام ازدواج با تأخیر مواجه می‌شود اما اگر پرونده وام تکمیل شود طی ۴۸ ساعت وام به حساب افراد واریز می‌شود.

هدایتی بیان کرد: بزرگترین بدهکار بانکی در خراسان شمالی ۱۷۰ میلیارد ریال به سیستم بانکی استان بدهکار است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان در انتها با اشاره به اینکه ۱۳ واحد تولیدی در اختیار بانک‌ها هستند گفت: آمادگی واگذاری بانک‌ها به مالکانشان را داریم و برای احیای واحدهای تولیدی تسهیلاتی را نیز ارائه می‌دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.