رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سلب صلاحیت از امیر شهلا برای عضویت در شورای شهر از اختیارات هیات حل اختلاف استان است.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به پرونده قضایی امیر شهلا، گفت: سلب صلاحیت از امیر شهلا برای عضویت در شورای شهر از اختیارات هیات حل اختلاف استان است.

به گزارش جماران، محمد رضا حیدری  در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در جمع خبرنگاران در باره وضعیت عضویت امیر شهلا در این شورا گفت: اسفند ۹۶ پرونده‌ای در دستگاه قضایی استان برای این عضو شورای شهر تشکیل شد و دادگاه بدوی وی را از اتهامات اخلاقی تبرئه کرد.

وی ادامه داد: این عضو شورا برای یکی دو مورد از سایر اتهامات نیز در دادگاه تجدید نظر با لحاظ جریمه نقدی تبرئه شد اما با شکایت رییس کل دادگستری استان این رای برائت در دیوان عالی کشور نقض شد.

رییس شورای شهر مشهد گفت: اعمال نفوذ در کمیسیون ماده صد و شروع به ارتشا از جرایم امیر شهلا عنوان شده است که برمی‌گردد به تقاضای وی از فردی که از شهرداری تخفیفی گرفته بود تا برای کشت حلزون فرد نیازمندی کمکی انجام دهد، این فرد کمکی انجام نداد اما تعبیر دادگاه این بود که این درخواست شروع به ارتشاست.

وی افزود: هم‌اکنون محکومیت این عضو شورا اجرا شده و سلب صلاحیت وی از عضویت شورای شهر مشهد از اختیارات هیات حل اختلاف استان است، مقدمات باید توسط فرمانداری و شورای شهر فراهم شده و فرایند حقوقی در این خصوص طی شود.

حیدری ادامه داد: از نظر ما غیبت این عضو شورا تاکنون موجه و براساس تعلیق دادستانی بوده و طبق آیین نامه چنانچه از امروز ۶ جلسه پیاپی در جلسات علنی حضور پیدا نکند، غیبت غیرموجه است و باید موضوع با همراهی، تبادل نظر و استناد قانونی حل شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.