مجید الهی راد روز دوشنبه در دیدار با امام‌جمعه شهر راز شهرستان مرزی رازوجرگلان گفت: مردم نیکوکار استان همچنین در سال گذشته بیش از ۷۶۰ میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند که ۲۲۰ میلیارد ریال آن،  ویژه طرح اکرام برای ایتام تحت حمایت این نهاد هزینه شد.

وی با اشاره به منازل آسیب‌دیده از سیل در سال گذشته خاطرنشان کرد: هم‌اکنون هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان سیل‌زده در استان در حال ساخت است که به علت خسارت بالای سیل در راز و جرگلان، ۵۰ درصد این واحدها در این شهرستان ساخته ‌شده است. ‌

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با بیان اینکه کرونا،  ساخت‌وساز پروژه‌های مسکن سیل‌زدگان را به تاخیر انداخت، تصریح کرد: به‌زودی کار ساخت پروژه‌های مسکونی روستایی و شهری به پایان می‌رسد و همه واحدها تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به بررسی برنامه‌های زکات در سال ۹۹ و شیوه‌های جمع‌آوری فطریه گفت: میزان زکات پرداختی روستاییان و مردم نیکوکار  در سال گذشته ۱۴۰ میلیارد ریال بوده که ۶۰ درصد این کمک‌ها برای محرومین و ۴۰ درصد برای ساخت پروژه‌های عمرانی روستایی هزینه شده است.

الهی راد با تاکید بر اطلاع‌رسانی در خصوص پرداخت فطریه به‌صورت غیرحضوری، اظهار داشت: امسال به جهت حفظ سلامت مردم، کدهای آسان پرداخت در اختیار روزه‌داران عزیز قرار می‌گیرد تا در اسرع وقت با پرداخت فطریات خود دستگیر نیازمندان باشند.

وی افزود: امسال به دلیل شیوع کرونا تمهیدات لازم بهداشتی نیز برای ایجاد پایگاه‌های جمع‌آوری فطریه اندیشیده شده است.

بیش از ۵۹ هزار و ۲۳۷ خانوار با جمعیتی حدود ۱۲۰ هزار نفر در استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.