امین رضا مرآتی روز یکشنبه در نشست شورای اداری شیروان ساخت گلخانه ۱۰۰ هکتاری،  مجتمع تفریحی و گردشگری بیگان در بخش مرکزی و ایجاد مجتمع فرش دستباف در روستای خانلق را از دیگر طرح های در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاری در شهرستان دانست.

وی با بیان اینکه این طرح ها موجب تحول اقتصاد و اشتغالزایی فراوانی در شهرستان خواهد شد گفت: شرکت مالی و اعتبار ملل و شستا از جمله سرمایه گذاران این طرح ها است.

مرآتی افزود: شرایط اقتصادی جامعه شاید نتواند مطالبات مردمی را پاسخ دهد ولی پروژه های اقتصادی خوبی در این شهرستان رقم خورده است.

فرماندار شیروان گفت: در بحث تسهیلات اشتغال پایدار روستایی سهم این شهرستان ۶۵۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۹۸۰ میلیارد ریال جذب شده و بزودی ۱۲۰ میلیارد ریال دیگر جذب خواهد شد.

مرآتی در ادامه افزود: شهرک ولیعصر جزو محلات بازآفرینی است که دولت اعتبارات خوبی برای محرومیت زدایی و ارتقای رفع مشکلات زیرساختی در نظر گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، امام زاده غیبی شیروان ظرفیت لازم برای تبدیل به قطب زیارتی و سیاحتی را دارد.

حجت الاسلام عظیم آسوده با تاکید بر تخصیص اعتبار ویژه برای این مکان زیارتی اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآن کریم و راه اندازی مرکز افق با جذب خادم افتخاری، استفاده از جایگاه و تخصص آنان و ارائه مشاوره خدمات رایگان از جمله برنامه های پیش بینی شده در ین امام زاده است.


این امام زاده طبق شجره نامه موجود در داخل حرم از نوادگان حضرت امام جعفر صادق(ص) است که دارای ضریح چوبی مشبک بسیار با ارزش می باشد و در شمال تپه باستانی ارگ شیروان قرار دارد.

حجت الاسلام عظیم آسوده گفت: محوطه ۲ امام زاده دیگر در شیروان که درختان توت فراوان دارند برای استفاده نوغانداران در نظر گرفته شده است.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.