حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی، یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به جهش تولید بسیار تاکید دارند که مهم ترین حوزه در فرمایش ایشان بخش کشاورزی است که باید تلاش ها را در این راستا مضاعف کنیم.
وی با بیان اینکه امروز جهاد کشاورزی، خط مقدم در مقابل جبهه استکبار است، افزود: در شرایطی که جهان با ویروس کرونا مواجه شده است، وابستگی ها در تمامی حوزه ها به خصوص کشاورزی خود را نشان می دهد و حال آنکه در کشور ما تمامی اقلام و کالاها، به ویژه محصولات کشاورزی به وفور وجود داشت و در اختیار مردم قرار می‌گرفت.
ابراهیمی با بیان اینکه جهش تولید نیز بیشتر باید در حوزه کشاورزی انجام شود، گفت: باید در این خصوص برنامه ریزی کنیم و هر ۶ ماه میزان پیشرفت ها را به رهبر معظم انقلاب گزارش دهیم.
وی همچنین بر ضرورت جهش در معنویت نیز تاکید کرد و گفت: حوزه نمایندگی ولی فقیه باید مراکز فرهنگی را به بخش های مختلف پیوند دهد و نباید در این بخش غفلت وجود داشته باشد.
معاون امور استان‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: این حوزه باید به تولید کنندگان بخش کشاورزی انرژی لازم را بدهد.
حجت الاسلام ابراهیمی افزود: روحانیت همیشه و همه جا پیشگام بوده است، بنابراین روحانیت در هر موقعیت و مسوولیتی که هست باید برای تمام کارکنان الگو باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز در این مراسم، حضور نمایندگان ولی فقیه در دستگاه‌های اجرایی را از برکات نظام دانست که روحانیان در کنار مسوولان اجرایی قرار گرفته اند تا سلامت مادی و معنوی هر دو با هم تامین شود.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی افزود: تودیع و معارفه ها به منزله نمایش توانمندی و ناتوانی نیست بلکه انتقال تجربه از فردی به فرد دیگر است تا با دیدگاه‌های جدید باعث پیشرفت در کارها شوند.
وی با تاکید بر ضرورت قطع رگه های وابستگی کشور، به ویژه در بخش کشاورزی، جدایی اقتصاد کشور از نفت را واجب شمرد و افزود: نفتی که هم اکنون مخارج خود را نمی تواند تامین کند چگونه می تواند پشتوانه یک اقتصاد پویا باشد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان نیز با اشاره به بارندگی های سال زراعی جاری، گفت: با وجود اینکه از ناحیه جاری شدن سیل و همچنین سرما خسارت زیادی به بخش کشاورزی استان وارد شد، اما این بارش ها باعث تقویت منابع آبی و مراتع منطقه شد.
عبدالله یوسفی افزود: میزان بارش باران از اول سال زراعی تاکنون ۲۵۹ میلی متر بوده است که در مقایسه با بلندمدت ۲۰ درصد رشد داشته، اما هنوز به میزان بارندگی مدت مشابه پارسال نرسیده ایم.

در این آیین با قدردانی از خدمات حجت الاسلام علی غلام نژاد، حجت الاسلام غلامحسین مومن به عنوان جایگزین وی، مسوولیت حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی را بر عهده گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.