به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا قلی‌پور، ظهر امروز در جلسه شورای عشایری خراسان شمالی با اشاره به جمعیت ۳ درصدی عشایر در خراسان شمالی اظهار کرد: این جمعیت ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد صنایع دستی استان را تولید می‌کنند لذا در جهش تولید می‌توانند نقش مهمی داشته باشند.

وی افزود: در سال ۹۸ بیش از ۲۳ میلیارد تومان اعتبار عمرانی در حوزه عشایر داشتیم که ۱۴ میلیارد آن ملی و ۴ میلیارد آن از طریق ماده ۱۰ برای جبران خسارت سیل بود که در مجموع بیش از ۸۷ درصد آن تخصیص یافت.

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی از ارائه ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای تنوع بخشی تولیدات عشایر به آن‌ها خبر داد و بیان کرد: سال گذشته هزار تن تولید گوشت قرمز را در بین عشایر رشد دادیم.

وی تأمین آب شرب، مرمت ایل راه‌های عشایری، مرمت محل سیاه چادرها و توزیع پنل‌های خورشیدی را از جمله اقدامات صورت گرفته برای عشایر عنوان کرد و افزود: عشایر ۳۲ درصد دام سبک استان را تأمین می‌کنند و سالانه ۳۰۰ هزار رأس دام مازاد به بازار مصرف عرضه می‌کنند.

قلی‌پور سپس به اقدامات این مجموعه در حوزه کرونا اشاره کرد و تاکید کرد: عشایر سالم‌ترین جمعیت در حوزه مبتلایان به کرونا هستند، هرچند بیم ابتلای آن‌ها در ییلاق را داریم.

وی در پایان گفت: تاکنون ۱۲ هزار ماسک و ۱۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده بین عشایر استان توزیع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.