فرامز صدقی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خراسان شمالی از استان های نخست در زمینه ورود معلمان و مدیران به برنامه شاد است.  

وی افزود: تاکنون حدود ۸۰ درصد از معلمان و بیش از ۴۵ درصد از دانش آموزان استان، برنامه شاد را نصب کرده و وارد کلاس ها در فضای مجازی شده اند.  

رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با تعطیلی مدارس، معلمان و مدیران آموزش را در فضای مجازی پیگیری می کنند.

وی در باره مشکلات برای دانش آموزان روستایی و محروم در زمینه دسترسی به برنامه شاد اظهار داشت: هنوز برخی از دانش آموزان در مناطق مختلف، از دسترسی به اینترنت محروم هستند و البته برخی از دانش آموزان هم به علت نداشتن دسترسی به گوشی هوشمند و یا تبلت، نتوانسته اند به شاد بپیوندند.  

رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی درباره برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی گفت: هنوز ساز و کار برگزاری امتحانات به صورت فیزیکی و یا مجازی مشخص نشده است اما ما برای برگزاری امتحانات در فضای مجازی آمادگی داریم.  

وی در باره گلایه ها از بالا بودن حجم اینترنت مصرفی برای دانش آموزان و معلمان گفت: اینترنت در طرح شاد، برای معلمان و دانش آموزان رایگان است، البته آن دسته از معلمان که هنوز اینترنت رایگان را دریافت نکرده اند،  برای آنان محفوظ است و برای آنان برقرار می شود.  

صدقی درباره حل مشکل اینترنت برای مدارس گفت: با انعقاد تفاهم نامه با اداره کل فناوری اطلاعات استان، پیگیری های لازم برای فراهم کردن زیرساخت های اینترنتی در مدارس روستایی انجام شده است.

رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: قرار است یک هزار و ۲۰۰ مدرسه استان در ۷۰۰ نقطه روستایی، تا پایان اردیبهشت ماه جاری، اینترنت رایگان دریافت کنند.  

شبکه دانش آموزی شاد، تنها راه ارتباط منسجم تر، میان دانش آموز و معلم است که در این طرح دانش آموزان سرکلاس حاضر شده و حضور و غیاب انجام می شود.  در این طرح، دانش آموز باید گوشی و یا یک سیستم اندروید داشته باشد که این امر، در روستاها و یا نقاط حاشیه شهرها، با مشکل روبه رو است.

۱۸۰ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب مدرسه زیر نظر ۱۴ هزار معلم، تحصیل می کنند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.