هادی نقابی روز چهارشنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تکواندو از رشته های فعال شهرستان است که از سال ۸۳ با ۹۰ ورزشکار زن و مرد در رده های مختلف سنی آغاز به فعالیت کرده و اکنون با شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت هایی که برای فعالیت های باشگاهی اعلام شده در فضای مجازی به صورت جدی ادامه می یابد.

وی افزود: پیش از شیوع کرونا ویروس، فعالیت های تکواندوکاران روزهای فرد با تمرین در سالن ورزشی و روزهای زوج در بوستان شهر دنبال می شد.

نقابی با بیان اینکه اکنون ورزشکاران بدون پرداخت شهریه این رشته را در فضای مجازی تعقیب می کنند، گفت: دغدغه افت ورزشی، فعالیت ورزشکاران را به فضای مجازی کشانده است که خانه تکواندو در روزهای زوج تمرینات ورزشی را آماده کرده و در روزهای فرد در گروه تشکیل شده بارگذاری می کند و ورزشکاران تا ساعت ۱۷ همان روز برای تمرین فرصت دارند.

وی بیان داشت: از ساعت ۱۷ به بعد باید ورزشکاران فایل های تصویری تمرینی خود را ارسال کنند و از ساعت ۲۴ ارزیابی ها آغاز و برای هر ورزشکار نتیجه ارزیابی ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه این کلاس هم حضور غیاب دارد و علت غیبت ورزشکاران باید موجه باشد، گفت: اگر ورزشکاری تمرین خود را ارسال نکند دلایل آن از خانواده وی پیگیری می شود و نظم سالن ورزشی در فضای مجازی هم دایر است.

آزمون ارتقای کمربند هم مجازی برگزار می شود

نقابی با اشاره به اینکه ۳۰ ورزشکار تکواندوکار شهرستان به مرحله ارتقای کمربند رسیده اند، گفت: با استفاده از نرم افزارهای فضای مجازی، آزمون آزمایشی ارتقای کمربند را برای آمادگی ورزشکاران برگزار کرده ایم و ۲ هفته آینده آزمون اصلی برای این ورزشکاران با توجه به آسیب شناسی انجام شده در آزمون آزمایشی، انجام می شود.

رییس هیات تکواندوی فاروج با اشاره به نبود سالن اختصاصی برای این رشته، گفت: سالن تکواندو در طبقه دوم سالن فوتسال واقع شده و هرسال برای این ۲ سالن یک مزایده برگزار می شود که ناگزیر برای از دست ندادن خانه در آن شرکت می کنیم و هرسال هم دغدغه از دست دادن آن را داریم.

وی افزود: البته خانه تکواندوی مرکز استان هم در فضای مشابهی فعال بود که با جدا کردن در ورودی سالن ها، فضای خانه تکواندوی بجنورد از شمار فضاهای مزایده ای درآمده است اما این اقدام برای سالن خانه تکواندوی فاروج صورت نگرفته است.

وی ثمره تلاش سه ساله برای قطعی کردن فضای فعلی به عنوان خانه تکواندوی فاروج را در حد دریافت اجازه نصب تابلو آن دانست و افزود: البته ما هیچگاه به دنبال گرفتن سالن رایگان نبوده ایم بلکه خواست ما بستن یک قرارداد مستقیم با اداره ورزش و جوانان است تا از دغدغه همیشگی از دست دادن سالن رها شویم.

۲۲ هیات ورزشی در شهرستان فاروج فعال است که از این تعداد ۱۲ هیات فعالیت بیشتری دارند که بارها میزبانی مسابقات استانی و کشوری را هم داشته اند.

سه  رشته ووشو، تکواندو و وزنه برداری در سطح قهرمان پروری در شهرستان فعالیت می کنند.

سرانه فضای ورزشی فعلی شهرستان فاروج ۸۹ صدم متر مربع است که شامل ۶ فضای ورزشی روباز و ۱۲ مکان سرپوشیده، در مجموع با گستره هشت هزار و ۹۲۲ متر مربع می شود.

در خراسان شمالی حدود ۲۰۰ باشگاه ورزشی دایر است که حدود ۹۵ مورد از آن مربوط به بجنورد، مرکز استان است.

شهرستان ۵۰ هزار نفری فاروج در ۹۰ کیلومتری شرق مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.