امیرعباس محمدی کوشکی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسابقات پژوهشی و نوآوری های برتر کشور رومانی، امسال به دلیل انتشار ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می شود و تنها دانش آموز ایرانی که برای رقابت های مجازی در این مسابقات انتخاب شده، مبینا قزی است که در دوره پیش دانشگاهی رشته تجربی مشغول به تحصیل است.

وی گفت: این دانش آموز اسفراینی ایده خود در حوزه سلامت، را در این رقابت ها ارائه خواهد کرد.  

وی خاطرنشان کرد: مسابقات پژوهشی و نوآوری های برتر کشور رومانی، سال های پیش به صورت حضوری برگزار می شد و پژوهشگران و فناوران سراسر دنیا در رده دانش آموزی و دانشجویی با هم به رقابت می پرداختند.

محمدی کوشکی گفت: مسابقات امسال با حضور شرکت کنندگانی از تمامی کشورها با حمایت سازمان مالکیت معنوی جهانی انجمن مخترعان رومانی، دانشگاه ملی و نیز حمایت دولت این کشور با حضور مجازی ۲ هزار پژوهشگر برگزار می شود.

وی افزود: پروژه ها و پژوهش ها در خردادماه امسال به رقابت گذاشته می شود و در این مسابقات پژوهشگران با توجه به کلاس های مجازی باید ایده ای برای روز رقابت آماده کرده و توسعه این ایده را انجام بدهند.

سرپرست تیم اختراعات ایران گفت: دانش آموزان شرکت کننده در این رقابت ها هر ساله از المپیادها و پروژه های دانش آموزی ملی و بین المللی انتخاب می شوند و ثبت نام آنان با توجه به سهمیه اعلام شده و بر اساس قوانین انجام می شود.

بزرگترین مسابقات مجازی اختراعات و نوآوری جهانی کشور رومانی در خردادماه برگزار می شود.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین با حدود ۲۰ هزار جمعیت دانش آموزی در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.