کارشناس عملیات و ترافیک پلیس راه خراسان شمالی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: هم اینک در بیشتر محورهای این استان شاهد بارش رگباری و شدید باران هستیم که باعث لغزنده شدن سطح جاده ها شده و رانندگان را ناچار به کندی حرکت در مسیرها کرده است.
سرگرد محمد عمارلو اظهار داشت: شدت بارش در لحظاتی به حدی بود که باعث مختل شدن رفت و آمد خودروها و آب گرفتگی سطح جاده و جاری شدن رواناب در برخی محورها شد.
وی خاطرنشان کرد: اطلاعات دریافتی حاکی از آن است که بارش شدید باران همچنین باعث رانش زمین در منطقه قوچ قلعه در محور بجنورد - شیروان شده و در محور روستای بوربور در شهرستان مانه و سملقان نیز بارش باران باعث بروز سیلاب و وارد شدن آب به سطح جاده شده است.
کارشناس عملیات و ترافیک پلیس راه خراسان شمالی گفت: کارشناسان پلیس راه برای بررسی وضعیت این دو محور به محل اعزام شده اند تا وضعیت تردد در این مسیرها را بررسی کنند.

بارندگی شدید شامگاه امروز همچنین موجب آبگرفتگی معابر شهری بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی و بروز مشکلاتی در تردد مردم و وسایط نقلیه در مسیرهای درون شهری شد.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی وزش باد شدید(گاهی بسیار شدید) بارش باران، پاره ای نقاط رگبار و رعدوبرق با احتمال تگرگ را در اغلب نقاط استان تا اواخر امشب پیش بینی کرده است که به ویژه در غرب و شمال شرق استان و از شنبه شب تا یکشنبه شب شرق، جنوب شرق و جنوب استان را فراخواهد گرفت.

جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، روند افزایش دما تا روز شنبه و کاهش ۱۰-۸ درجه ای دما در گرم ترین ساعات روز یکشنبه تا صبح سه شنبه از پیامدهای این سامانه بارشی عنوان شده و از شهروندان خواسته شده ضمن پرهیز از ترددهای غیرضرور، از توقف در کنار رودخانه ها خودداری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.