به گزارش خبرنگار مهر، در نشست ظهر امروز ویدئو کنفرانس رئیس جمهور با استاندار خراسان شمالی در محل کارخانه پاک شیمی اترک شهرستان شیروان، دکتر حسن روحانی گفت: تولید همیشه برای کشور ما حائز اهمیت بوده است و در شرایط بیماری کرونا، تولید الکل و مواد ضدعفونی کننده نیز ارزش مضاعف دارد که خراسان شمالی در این زمینه عمل‌کرد خوبی داشته است.

استاندار خراسان شمالی نیز در نشست ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور به تشریح آخرین اقدامات استان در راستای پیشگیری، کنترل و مهار بیماری کرونا ویروس پرداخت.

محمد علی شجاعی در این نشست اظهار داشت: بیماری کرونا ویروس در کشور به خوبی نشان داد که مجموعه دولت توانست تدابیری ارزشمندی را داشته باشد که جای تقدیر دارد.

وی افزود: در سفر تیر ماه کاروان تدبیر و امید به خراسان شمالی نشان دادیم که قدرت و قوت اصلی این استان انسجام بین مسئولان و مردم است که نمونه بارز آن وضعیت سفید استان در بحث سوخت و اغتشاشات کشور و کاهش تخلفات انتخاباتی است.

شجاعی تصریح کرد: از سفر هیأت دولت به این استان و با مساعدت دکتر نوبخت توانستیم ۸۰ درصد اعتبارات دولتی را محقق کنیم و ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مؤسسات بخش خصوصی را هم داریم که در نخستین فرصت به بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی می‌رسد.

در ادامه این نشست رئیس جمهور پرسش خود را مبنی بر چگونگی آمادگی خراسان شمالی برای بازگشایی کسب و کارها از تاریخ ۲۳ فروردین مطرح کرد که شجاعی اظهار داشت: که اگر یک قدم از هر مشکلی جلوتر باشیم مشکل بر ما غلبه نخواهد کرد لذا با تقسیم وظایف بین اجزای حاکمیت در جلسات مختلف توانستیم شرایط خود را حفظ کنیم.

وی افزود: هرچند از ۲۵ اسفند ماه تا اوایل فروردین ماه شاهد تردد ۳ میلیون مسافر در این استان بودیم که موضوع کنترل بیماری کرونا ویروس را تحت تأثیر قرار داده بود اما این بحث به خوبی مدیریت شد.

استاندار خراسان شمالی گفت: در استان طرح جامع دیگری با عنوان جلوگیری از آثار مخرب ویروس کرونا بر سایر بخش‌ها تحت فوریت‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را با شرح وظایف مشخص آغاز کرده‌ایم که سعی بر استفاده از تمام داشته‌های استان شد.

شجاعی خاطرنشان کرد: در قالب یک تفاهم نامه سه جانبه با دستگاه‌های نظارتی، دیوان محاسبات و بازرسی و سپاه با سازمان دهیاری از محل اعتبارات دهیاری‌ها ۱۲۰ هزار بسته بهداشتی رایگان را بین روستاییان توزیع کردیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.