محمدعلی شجاعی، یکشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونای استان اظهار داشت: صنایع خراسان شمالی به ویژه شرکت پتروشیمی و کارخانه سیمان واقعا به هیچ درد استان نمی خورند، زیرا در این شرایط که کل جهان برای کمک به مردم پیشقدم هستند، این صنایع یا تکانی نمی خورند و یا تحرکات آنها براساس ارتباطات و رفیق بازی است.

وی افزود: با وجود اینکه این صنایع سود سرشاری دارند ولی کمک های ناچیزی برای پیشگیری از کرونا کرده اند که آن هم حاصل بارها درخواست و تقاضا بوده است.

 وی تصریح کرد: تاکنون رویکرد ما مبتنی بر رعایت حال صنایع استان بود ولی مثل اینکه این ها دوست دارند، چکشی وارد عمل شویم.

شجاعی با بیان اینکه صنایع استان، هیچ درک و شعوری از این وضعیت بحرانی ندارند، افزود: پتروشیمی بیخود کرده است که ۲ میلیارد ریال به بهزیستی کمک کرده است، این شرکت بر چه مبنایی تشخیص داده است که باید ۲ میلیارد ریال را به بهزیستی بدهد؟ پس ما در اینجا چکاره ایم؟

وی خطاب به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: سریعا از بهزیستی استان بپرسید که ۲ میلیارد ریال را چگونه مصرف کرده است.

رییس کمیته اقتصادی ستاد پیشگیری و مدیریت کرونا در خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: تاکنون شرکت پتروشیمی ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای کنترل بیماری کرونا کمک کرده که ۲ میلیارد آن را به صورت نقدی به بهزیستی و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال آن را  نیز به دانشگاه علوم پزشکی استان داده است.

محمدرضا موفق یساقی افزود: کارخانه سیمان بجنورد ۵۷۰ میلیون ریال، کارخانه فولاد اسفراین ۷۵۰ میلیون ریال و آلومینای جاجرم نیز ۲ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی کمک کرده اند.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.