دکتر سیداحمد هاشمی شنبه‌شب با بیان این مطلب، غربالگری این درصد از جمعیت را اقدامی ارزشمند خواند که به معنای جلوگیری از مراجعه بدون ضرورت ۸۰۰ هزار نفر از شهروندان استان به مراکز درمانی و بیمارستان ها است.
وی با قدردانی از همکاری مردم در روزهای اخیر، اظهار داشت: رعایت قرنطینه خانگی، کاهش ترددها و مسافرت ها باعث کاهش گردش ویروس می شود و امیدواریم با ادامه همکاری مردم شاهد کاهش آمار بیماران باشیم.
وی همچنین اقدامات فعالان حوزه بهداشت و درمان این استان اعم از مراقبان سلامت، بهورزان، همکاران حوزه بهداشت و پرسنل ستادی و حوزه درمان در زمینه خدمات دهی به بیماران را ستودنی خواند و از آنان تشکر کرد.

ابتلای ۷ بیمار دیالیزی به کووید ۱۹ 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز از ابتلای ۷ بیمار دیالیزی استان به کووید ۱۹ خبر داد و گفت: ۲ تن از این بیماران در بیمارستان بستری شده و ۵ نفر در منزل قرنطینه هستند که البته حال عمومی آنها خوب است.

دکتر قاسم بیانی اظهار داشت: همه مراکز دیالیز دولتی و خصوصی در استان فعال است و بیماران می توانند به راحتی از خدمات این مراکز بهره مند شوند.
 وی خاطرنشان کرد: بیماران دیالیزی از نظر دریافت دارو و خدمات مشکلی ندارند و بدون نگرانی می توانند خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

استفاده هزار نفر از کیت‌های تشخیصی کرونا 

رییس آزمایشگاه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تا کنون هزار نفر از ساکنان این استان پس از درخواست پزشکان متخصص مربوطه از کیت های تشخیصی ویروس کرونا استفاده کرده اند.
سیدعیسی هاشمی افزود: استفاده از کیت های تشخیصی کرونا تنها با درخواست پزشکان متخصص امکانپذیر است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر کمبودی از نظر کیت های تشخیصی در استان وجود ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.