مهدی اله پور به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حمل اسحله در روز طبیعت، به مثابه اقدام به شکار است و از این رو، با متخلفان بر اساس قانون، برخورد می شود.

وی با بیان اینکه حوزه سد بارزو، از مناطق آزاد است گفت:  اسلحه این متخلفان کشف و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: پرونده برای رسیدگی به مقامات قضایی ارجاع داده می شود.

اله پور در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه امروز تخلف دیگری گزارش نشده است گفت: از مردم انتظار می رود تا برای قطع زنجیره کرونا، همکاری داشته باشند، تردد ها به حداقل برسد تا بیماری در جامعه فروکش کند.

وی با اشاره به اینکه امروز، ورود به مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست، ممنوع بوده است افزود: ورودی این مناطق، بسته شده بود و خوشبختانه مردم نیز همکاری کرده و گزارشی از حضور در مناطق نداشته ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی اظهار داشت: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و به منظور پیشگیری از ویروس کرونا، بازدید از پارک های ملی و نیز مناطق تحت مدیریت این اداره کل ممنوع شده است.

خراسان شمالی دارای ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور، ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود در کشور، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور است.

برخی از این گونه های جانوری نظیر یوزپلنگ آسیایی، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست یوزپلنگ است با گستره ۱۹۴ هزار و ۱۴۱ هکتار مدیریت می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.