مهندس میثم ایمان پرست، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون ۵۰ درصد از گاز مصرفی استان توسط صنایع و ۵۰ درصد نیز در بخش خانگی مصرف می شود، این در حالی است که در اوج سرمای زمستانی ۸۰ درصد گاز استان در بخش خانگی مصرف می شد.

وی افزود: محدودیت مصرف گاز در واحدهای صنعتی استان که در پی افزایش مصرف گاز خانگی به علت کاهش دما در سه ماه اخیر اعمال شده بود، از هفته جاری برداشته شده است.

ایمان پرست گفت: هم اکنون مصرف گاز استان در تمامی بخش ها از جمله خانگی، تجاری و صنایع در شبانه روز حدود ۸ میلیون متر مکعب است.

وی افزود: مصرف گاز خانگی استان در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰۰ هزار متر مکعب کاهش یافته است.

 رییس امور اندازه‌گیری و توزیع شرکت گاز خراسان شمالی گفت: با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و کاهش ساعات اداری، هم اکنون مصرف گاز این بخش نیز کاهش یافته است اما به علت بارش برف و باران تا حدودی این کاهش مصرف در خانه ها جبران می شود.

وی با بیان اینکه مصرف گاز در مدارس، دانشگاه ها و ادارات چندان محسوس نیست، اظهار داشت: گاز مصرفی این حوزه در کل حجم زیادی ندارد.

بارش برف که از اواخر وقت دوشنبه -دیروز- بیشتر نقاط خراسان شمالی را فراگرفته بود بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی تا اواخر امشب ادامه خواهد یافت.

ضریب نفوذ گاز طبیعی در روستاهای خراسان شمالی ۹۸ درصد و در شهرها ۱۰۰ درصد است.

شرکت گاز خراسان شمالی بیش از ۳۵۰ هزار مشترک دارد.

دمای هوای برخی از مناطق استان خراسان شمالی در آذر و دی ماه امسال تا ۱۵ درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.